Technicolor TG799vn v2 har låst sig själv?

Permalänk
Medlem

Technicolor TG799vn v2 har låst sig själv?

Har en Technicolor TG799vn v2 router från Telia. Igår skulle jag gå in och öppna några portar men när jag gick in på routern ville den ha inloggning. Det har jag aldrig behövt förut eftersom den alltid har varit inloggad som administratör. Var inne i förrgår och då fungerade det som det alltid har gjort.
Är det någon som vet vad default inloggat är för något eller måst jag trycka på reset knappen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Virre131:

Har en Technicolor TG799vn v2 router från Telia. Igår skulle jag gå in och öppna några portar men när jag gick in på routern ville den ha inloggning. Det har jag aldrig behövt förut eftersom den alltid har varit inloggad som administratör. Var inne i förrgår och då fungerade det som det alltid har gjort.
Är det någon som vet vad default inloggat är för något eller måst jag trycka på reset knappen?

Sist jag logga in på en av dessa grunkor så var det Administrator som konto och lösenordet stod under routern på en lapp, access key har jag för mig det var man skulle använda.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem

Det fungerade tack så mycket!!

Permalänk

Det var samma skit för mig. Den här routern har verkligen bara gett mig trubbel u_u

Permalänk
Medlem

Telia har gjort så med tanke på allt om de modem som hade ett adminkonto som man kunde komma åt routern utifrån om jag inte är ute och cyklar.

Skickades från m.sweclockers.com