Permalänk
Medlem
Skrivet av deadich:

är det inte bättre att recorda med typ shadowplay eller något liknande?

Men då kan man inte recorda facecam. För de har väl inte fixat det än? Funkar väl bara när man streamar till twitch?

Skrivet av Peking:

Är verkligen ett byte från en 3570K till en 4790K värt? För att motivera bytet skulle jag åtminstone gått på en 5820K som så många andra här skrivit

Det blev så nu men som sagt, är jag inte nöjd byter jag bara.

Skrivet av Kimpur:

4790k kan du räkna bort direkt, du sitter redan på en 4-kärnig, så det kommer inte märkas någon skillnad.
Isåfall om den går bättre att klocka så blir det ytterst liten skillnad. Skulle kört på 6-kärnig cpu.

Skickades från m.sweclockers.com

Se ovan

Skrivet av fermia:

Klart han kommer märka skillnad mellan en core i7 med 4 kärnor och 8 trådar emot en core i5 med 4 kärnor och 4 trådar..

OBS kommer använda alla 8 trådar med Core i7

Tackar, hoppas jag blir nöjd, annars är det ut med 6.000:- till och sälja mobo och cpu :).
Kommer ju trorligtvis klocka en aning också. 10-15% kanske är rimligt ?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Hinkas:

Men då kan man inte recorda facecam. För de har väl inte fixat det än? Funkar väl bara när man streamar till twitch?

Det blev så nu men som sagt, är jag inte nöjd byter jag bara.

Se ovan

Tackar, hoppas jag blir nöjd, annars är det ut med 6.000:- till och sälja mobo och cpu :).
Kommer ju trorligtvis klocka en aning också. 10-15% kanske är rimligt ?

Pengar i sjön att byta till en 4790k!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd
Skrivet av nackskägg:

Pengar i sjön att byta till en 4790k!

Skickades från m.sweclockers.com

Knappast.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nackskägg:

Pengar i sjön att byta till en 4790k!

Skickades från m.sweclockers.com

Tur att jag inte använder dina pengar då utan slösar mina egna på meningslösa saker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hinkas:

Men då kan man inte recorda facecam. För de har väl inte fixat det än? Funkar väl bara när man streamar till twitch?

Jag antog att man kör ett annat program för det samtidigt.

Visa signatur

| Fractal Design XL R2| 2x Gigabyte 680 Gtx@1254/7300mhz | Asrock Z77 OC Formula | 3570k@4.5ghz(1.36v) & Phanteks PH-TC14PE | 16gig hyperx beast series@2133mhz | Fractal Design Newton R2, 1000W 80+ | Samsung SSD Basic 840-Series 512GB | 2TB Toshiba 7200rpm SATA6 | 9x Scythe Glide Stream 2000rpm | 2x Bitfenix Recon Fan Controller | BenQ 27'' XL2720T 120Hz + Dell UltraSharp 27" U2713HM IPS 2560x1440 | Sennheiser HD595

Permalänk
Medlem
Skrivet av deadich:

Jag antog att man kör ett annat program för det samtidigt.

Ja, jag KAN ju köra det direkt i filmkameran men det är ju så smidigt i OBS att bara kunna ha den direkt inbäddad utan att behöva bry sig om att synka ljud och bild sedan.