Hur är mina temperaturer och värden på gtx680?

Permalänk

Hur är mina temperaturer och värden på gtx680?

Shaa!
Letar efter nån med lite mer kunskap om grafikkort än vad jag har. Körde ett test för att se temperaturen på mitt twin frozr gtx 680.

Detta är under någorlunda heavy load i DMC - Devil May Cry på Ultra, låst på 144 hz.

Detta är i vila på skrivbordet (steam, spotify, chrome körs dock)

Tycker det verkar vara ganska varmt för att vara idle, men verkar hålla mig långt under orosgränsen in-game. Dock vet jag inte vad GPU clock eller Voltage mätaren ska ligga på alls, vad säger ni om dessa?

Något i datorn coil-whinar som satan vid +200fps, tror det är graffen så tänkte bara kolla om det syns något konkret
Tack!

Visa signatur

GPU: Gtx 680, CPU: i-5 3570k, RAM: Corsair Vengance 2x8GB, MB: Asrock Z77 Extreme4, SSD: Samsung 250GB, HDD: 2 TB 7200rpm, PSU: Integra R2 750W, Chassi: Fractal Design R4.

Permalänk
Avstängd

Va fasiken, trodde mer om EVGA än sådan design på deras UI..och varför kör du detta när du har ett msi kort gör det ännu skummare..finns ju afterburner t.e.x.
60 grader i load är inte mycket alls, snarare tvärtom. Vad idle temperaturen är är ganska ointressant. Vad vill du egentligen veta?
Coliwhine vid höga fps, i menyer osv med hundratals eller tusentals fps är mycket vanligt och inget att oroa sig för..

Permalänk
Medlem

Ser bra ut, 45* idle är ingen fara för grafikkortet.
Är garanterat ditt grafikkort som har coilwhine om det är vid hög fps.

Visa signatur

Burk 10700K@5.1GHz 7900 XTX
Ljud KRK RP8 G3 samt Audio Technica ATH-M50
Bild Samsung C27HG70

Permalänk
Skrivet av retro123:

Va fasiken, trodde mer om EVGA än sådan design på deras UI..och varför kör du detta när du har ett msi kort gör det ännu skummare..finns ju afterburner t.e.x.
60 grader i load är inte mycket alls, snarare tvärtom. Vad idle temperaturen är är ganska ointressant. Vad vill du egentligen veta?
Coliwhine vid höga fps, i menyer osv med hundratals eller tusentals fps är mycket vanligt och inget att oroa sig för..

Skrivet av rabiesekorre:

Ser bra ut, 45* idle är ingen fara för grafikkortet.
Är garanterat ditt grafikkort som har coilwhine om det är vid hög fps.

Vad jag egentligen ville veta var precis detta, en konfirmation på att inget ser galet ut
PC Gamer rekommenderade EVGA till alla Nvidia användare så jag körde på det, oerhört användarvänligt om man ska överklocka sägs det, dock inte testat ännu.
Tack för svaren!

Visa signatur

GPU: Gtx 680, CPU: i-5 3570k, RAM: Corsair Vengance 2x8GB, MB: Asrock Z77 Extreme4, SSD: Samsung 250GB, HDD: 2 TB 7200rpm, PSU: Integra R2 750W, Chassi: Fractal Design R4.

Permalänk
Medlem

Jag föredrar själv MSI Afterburner, men smaken är som baken.

Dina temperaturer ser för övrigt bra ut. Inget att oroa sig för där inte.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

Allt är i sin ordning.

Visa signatur

PC: Intel i7 3930K16 GB RAMGTX 980 SLI1 TB SSD
Ljud: Audeze LCD-3 FazorShure SE846EONE MKII MUSES (AMP + DAC)
Bild: Samsung 43" 4K SUHD HDR 12-bit (till Dator/PS4 Pro)
Bärbart: Apple iPad Pro 12,9"Apple MacBook 12"Oppo HA-2