Problem med Comhem Netgear CG3100 som brygga till Asus RT-N66U

Permalänk

Problem med Comhem Netgear CG3100 som brygga till Asus RT-N66U

Eftersom Comhem,s Netgear CG3100 fungera dåligt har jag köpt en ASUS router
som har fått positiva omdömen på nätet.
CG3100 är inställt som brygga och arbeta som modem till N66U. Hastigheten på 5GHz är ok ca. 100Mbit men jag få inte mer än 0.3- 1.5 Mbit vid uppkoppling med 2,4 GHz bandet.

WiFi finder visar bra signal och inga störande andra användare. Med enbart netgear routern få jag med 2.4Ghz ut ca. 70Mbit från Comhem
Problemet är lika på alla enheter ,dator ,läsplatta och olika smartphone.

Vad göra ? Asus kundservice rekommenderade uppgradering av firmware som inte hjälpte.
Vore tacksam om ni hör av er och hjälper med att löser problemet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Guenterwe:

Eftersom Comhem,s Netgear CG3100 fungera dåligt har jag köpt en ASUS router
som har fått positiva omdömen på nätet.
CG3100 är inställt som brygga och arbeta som modem till N66U. Hastigheten på 5GHz är ok ca. 100Mbit men jag få inte mer än 0.3- 1.5 Mbit vid uppkoppling med 2,4 GHz bandet.

WiFi finder visar bra signal och inga störande andra användare. Med enbart netgear routern få jag med 2.4Ghz ut ca. 70Mbit från Comhem
Problemet är lika på alla enheter ,dator ,läsplatta och olika smartphone.

Vad göra ? Asus kundservice rekommenderade uppgradering av firmware som inte hjälpte.
Vore tacksam om ni hör av er och hjälper med att löser problemet.

Placering och kanalval är A och O, testa flytta runt Asusroutern och testa olika kanaler annars beror det på trasig hårdvara eller fw i din Asus.

Visa signatur

Dooh!

Permalänk

Problem med Comhem Netgear CG3100 som brygga till Asus RT-N66U

Tack för tipset.

Skall försöker med att flyta rund kanalbyte. FW är som sagt uppdaterad.
Det lustiga är att med netgear routern få jag med 2.4Ghz ut ca. 70Mbit från Comhem i samma position.