Kan varken ha egen server på Teamspeak3 eller ventrilo

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2014

Kan varken ha egen server på Teamspeak3 eller ventrilo

Hej alla Sweclockers. Nu är det så här: att jag har skapat en Guild på World Of Warcraft och vi lirar raids väldigt mycket. Nu vill vi ha en egen server där bara vi har tillgång till teamspeak3 eller ventrilo så vi blir ostörda. Men problemet är att jag kan inte skapa en egen server. Jag lirar spel med brandvägg som sitter i väggen (bor inom bostäderna].

Ps: jag har följt video på Youtube som "verkar vara relevanta och simple" men det störs något på vägen iaf.

När jag försökte fixa på Ventrilo så fungerar det inte. Står bara connecting server, inget mer händer. Jag vet vilken IP-adress jag har men kan ändå inte. Samma sak gäller det på TS3. Snälla hjälp mig.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Mariefred
Registrerad
Jul 2011

Kommer andra in på servern isåfall måste du connecta på interna IP nummret..Jag måste göra det på min TS server

╔ Corsair 32GB DDR3 CL9 1600Mhz DOMINATOR PLATINUM ■
╠ MSI Krait SLi Edition ■ ASUS-ROG-STRIX-GTX1080TI-OC ■ Intel i7 4790K
╠ DeepCool Captain 240EX ■ Kingston HyperX Savage 250GB
╠ Corsair Graphite 760T ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ BenQ XR3501 35-inch Curved Ultra Wide 144HZ

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2014

Det är så att ingen kommer in. Det är jag som försöker skapa en egen server med utan framgång.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2002
Skrivet av Persson85:

Det är så att ingen kommer in. Det är jag som försöker skapa en egen server med utan framgång.

Så du kommer inte in på servern lokalt heller?

42? Seven and a half million years and all you can come up with is 42?!
► FD Define R2 | Win10Pro | i5-2500K | Hyper212+ SP120PWM | P8P67 PRO | CML8GX3M2A1600C9 | DUAL-GTX1060-O6G | Samsung 830 | Intel X25-M G2 | AX750 | AOC G2460PQU | Dell 1908FP |► Raspberry Pi 2 | Osmc |► MOTO 4+ |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Mariefred
Registrerad
Jul 2011

Har du öppnat alla portar korrekt?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Nov 2008
Skrivet av Persson85:

Vad menas med "Jag lirar spel med brandvägg som sitter i väggen (bor inom bostäderna]." ?

Internt borde du kunna ansluta till ts servern - men för att ansluta utifrån krävs portöppningar.

Citera! Gaming: Chassi: FD R4| CPU: 7700K | Kylare: Noctua NH-D14 | MB: MSI Z270 GAMING PRO CARBON | Grafikkort: GTX1080 | RAM: Corsair LPX 16GB 3333MHz CL16 | OS:Disk: Intel 600p 512GB | PSU: EVGA Supernova 850 G2 |
Laptop: MSi GX660 + Crucial C300 64 GB
Servrar DL380 G7 2x X5660 - 240GB RAM (VM Pfsense + annat)
Desktop i7 2600K - 8GB + HP DL360 G7 2xE5620 (ej i drift just)

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2014

använder inte mig av router

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Mariefred
Registrerad
Jul 2011
Skrivet av Persson85:

Jag lirar spel med brandvägg som sitter i väggen (bor inom bostäderna].

brandväggen måste ha portarna öppna då TS inte är plugnplay

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2014
Skrivet av Persson85:

hur fan kan du göra en server utan router? du måste ställa in så servern går efter din ipv4 adress och du måste öppna portar i routern för att andra ska få komma in på servern! Om du vill kan du få en kanal på min teamspeak om detta verkar för svårt!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
SweClockers forum
Registrerad
Aug 2012

Har du vidarebefordrat portarna som krävs i din brandvägg?

Guide: Roota din HTC - BB-Kod-knappar på Prisjakt

Min burk - Kvävekyld till 80%
Phenom II X4 965@3900MHz (Sommarklock)
GTX 760@1111MHz

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2014

jag vill att min Guild och jag har en egen server t.ex. på ventrilo så vi blir orstörda.
Såhär gjorde jag ang ventrilo. Jag ladda ner ventrilo client 64 bitars eftersom jag har 64-bitars operativsystem. Jag namn gav ett namn som jag tänkte ha att logga in med.. Servern skapade jag ett namn som skulle passa in med vår Guild. Hostname/ip är Ip – Ipv4 address 83.233.44.164.
När jag trycker connect kommer det inte upp något, utan det står i rutan connecting server sedan händer det ingenting..

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2014

Jag har ingen router blir lite svårt då! jag och sambon har bredband som är i väggen från bostäderna...

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2014
Skrivet av lawuinz:

hur fan kan du göra en server utan router? du måste ställa in så servern går efter din ipv4 adress och du måste öppna portar i routern för att andra ska få komma in på servern! Om du vill kan du få en kanal på min teamspeak om detta verkar för svårt!

jag är inget datorfreak, im sorry.

Vill gärna ha en egen kanal så bara vi sitter på. Kan ingen vägleda mig stegvis?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2014
Skrivet av LemonIllusion:

Har du vidarebefordrat portarna som krävs i din brandvägg?

nej det tror jag inte.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2012
Skrivet av Persson85:

jag vill att min Guild och jag har en egen server t.ex. på ventrilo så vi blir orstörda.
Såhär gjorde jag ang ventrilo. Jag ladda ner ventrilo client 64 bitars eftersom jag har 64-bitars operativsystem. Jag namn gav ett namn som jag tänkte ha att logga in med.. Servern skapade jag ett namn som skulle passa in med vår Guild. Hostname/ip är Ip – Ipv4 address 83.233.44.164.
När jag trycker connect kommer det inte upp något, utan det står i rutan connecting server sedan händer det ingenting..

Har du laddat ner och installerat servern?

Vad är det för "brandvägg som sitter i väggen" du pratar om?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
\\Localhost
Registrerad
Mar 2006

Provat Raidcall?

i princip samma som vent ev nått sämre ljudkvalité men inte så de e svårt att höra folk om de har micen rätt inställd.
gratis servrar så ingen behöver sitta å hålla server å man måste veta server ID för att kunna ansluta till ert chatrum.

http://www.raidcall.com/index.html

tycker det funkar bra och smidigt.

Asus Z97-A, I7 4790K @4.7Ghz, 24Gb ram, 2x GIGABYTE GTX 970 WindForce 3X OC @ 1500Mhz/7010Mhz.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Arvika
Registrerad
Dec 2005
Skrivet av Rouge of Darkness:

Provat Raidcall?

i princip samma som vent ev nått sämre ljudkvalité men inte så de e svårt att höra folk om de har micen rätt inställd.
gratis servrar så ingen behöver sitta å hålla server å man måste veta server ID för att kunna ansluta till ert chatrum.

http://www.raidcall.com/index.html

tycker det funkar bra och smidigt.

Min förra guild använde Raidcall, funkade sjukt bra.

Spelburk; CPU Intel Core i7 6700K @ 4.6Ghz 1.296v Sommarklock kyls av en NZXT Kraken X62 Pump i Performance Mode och Fans 25% -|- Moderkort MSI Z170A Gaming M7 -|- Minne 16GB 4x4 Corsair LPX 2133Mhz -|- PSU Corsair AX860i -|- SSD 1 Samsung 850 EVO 250GB -|- SSD 2 Samsung 750 EVO 500GB -|- HDD WD Green 1TB -|- GPU MSI GTX 970 4GB -|- Chassi Fractal Design Define C TG

Laptop; ASUS N53SV

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2014
Skrivet av madtop:

kollade på video på Youtube och följde stegvis ang. Ts3. Någonstans på vägen fastnade jag och kunde då inte utföra uppgiften. Ventrilo var en enkel video på Youtube, men när jag skulle göra samma sak kunde jag inte "conacting server".

helst ventrilo eller ts3 som jag vill ha. När jag laddade ner ts3 client kom jag in på en server, men det var alldeles för många kanaler.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2012

Här kan du hyra teamspeak server, 161Kr för ett år betalade jag.
http://www.multiplaygameservers.com/voice-comms/

Ryzen 1600X @ 4.3GHz https://valid.x86.fr/g5aaif | Gigabyte GA-AB350N WIFI | Hyperx Predator 3200MHz | Sandisk Ultra II 240GB + 500GB 850 Evo | Evga Gtx 1080 SC Gaming | XL2540 240Hz

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2012
Skrivet av Persson85:

kollade på video på Youtube och följde stegvis ang. Ts3. Någonstans på vägen fastnade jag och kunde då inte utföra uppgiften. Ventrilo var en enkel video på Youtube, men när jag skulle göra samma sak kunde jag inte "conacting server".

helst ventrilo eller ts3 som jag vill ha. När jag laddade ner ts3 client kom jag in på en server, men det var alldeles för många kanaler.

Rubriken på tråden är "egen server".
Du pratar hela tiden om att du tankat hem "client", har du tankat hem och installerat en egen server?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2007

Några saker du behöver veta. Som ovan skriver så har du antagligen laddat ner klienten inte server versionen av Ventrilo.

Sen även om du lyckas installera Ventrilo Server så har det en slotbegränsning på 8slots för gratis versionen. Man måste betala för att kunna ha fler slots än 8. Alternativt kan man leta upp äldre versioner av Ventrilo så som 2.14 inte 3.0 som används nu.

Du säger att du har kopplat datorn rakt mot väggen utan router. Då har du ingen brandvägg.

Så problemet ligger antagligen bara i att du laddat ner fel fil.

Mvh

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Eskilstuna
Registrerad
Feb 2007

kan ju alltid hyra https://www.clanwarz.com/ billigt och bra har haft ventrilo,ts3 och mumble från dom funkar kanon

[ be quiet! DB 900 ] [ be quiet! DP Pro 11 850W ] [ i7 7700K ] [ Asus ROG STRIX Z270E ] [ Gigabyte AORUS 1080 Ti ] [ Corsair 32GB DDR4 2400MHz CL16 Vengeance ] [ Samsung 960 EVO 250GB + Samsung 850 EVO 500GB ] [ Corsair Hydro H80i v2 ]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Mariefred
Registrerad
Jul 2011

Men lol ifall du bara har klienten installerad och ej servern...Nog lika bra du låter någon annan fixa detta.För det är inte bara ladda ner starta så är allt klart..Massa portar måste vara öppna du måste ha rättigheter osv på servern..

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gotland
Registrerad
Apr 2013
Skrivet av madtop:

Måste vara 13 mm gipsskiva i väggen som är brandvägg..