Vilken VPN och vilka inställningar?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2012

Vilken VPN och vilka inställningar?

Jag har kört PrivatVPN ett tag nu, men nu har abonnemanget gått ut och jag är inte helt hundra nöjd. Vill veta vilka andra tjänster som finns och som verkar vara bra.

Jag var tidigare nöjd med PrivatVPN, men sedan jag installerade om W7 har det inte varit lika bra. Jag tappar uppkoppling till VPN-servern ofta, och dessutom verkar inte programmet kunna stänga program jag ställt in som ska stängas när uppkopplingen bryts, bland annat uTorrent.

Kommer i övrigt inte ihåg vilka inställningar jag hade för VPN-programmet innan jag formaterade, är det några särskilda man ska göra för att det ska fungera bra? Kan det ha o göra med att jag har fräshare drivrutiner nu än innan formatering? Något strul där?

Ska man byta eller köra vidare och försöka ställa in bättre?

i5 4690k / Asus H81i-plus / Sapphire R9 Nano / Raijintek Metis / Silverstone SX500-LG / 16 GB Ram / OCZ Trion 150 / Silverstone Argon AR-01 (Noctua F12)

Lenovo Ideapad 700-15ISK - i5 6300HQ / GTX 950M 4Gb / 12 Gb DDR4

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Mar 2011

Jag kör TorGuard och är nöjde med det. Där kan man välja mellan många olika länder att koppla upp sig mot, vilket är bra om man vill stream saker som är beroende av land. Man kan dessutom använda det på fem enheter samtidigt med ett abonemang.