Från Asus p8h67 till p8z77v- lx, ominstallera windows?

Permalänk

Från Asus p8h67 till p8z77v- lx, ominstallera windows?

Idag var det tänkt att jag skulle byta från mitt gamla p8h67 till ett mer överklockingsvänligt p8z77-v lx.
Har hört en hel del olika saker gällande ifall man kommer behöva installera om windows eller inte.
Vissa säger att man är tvungen att ominstallera hela köret, alla spel och allting.. och andra säger att det borde funka sålänge man städar drivisarna.
Någon som har någon erfarenhet/tips kring detta?
Skulle vara mycket tacksam för hjälp!

Tack

Permalänk
Medlem

jag bytte från am3+ till likadant moderkort som ditt utan att ominstallera windows. värre än så kan det väl inte bli och det funkar prima Kör på!

Visa signatur

Dator: CPU: Intel Core i5 8600k @4.3GHz | Kylare: Noctua NH-L12 | Moderkort: Gigabyte Z370n WiFi | GPU: EVGA GTX 1080ti FTW3 | RAM: Corsair LPX 16GB 3000MHz | Chassi: Louqe Ghost S1 | Lagring: SAMSUNG 960 Evo m.2 512GB | PSU: Corsair sf600

Permalänk
Medlem

Du bör installera om win för att undvika ev problem med drivrutiner etc.

Visa signatur

Man lever som man bör. Bör leva som man lever. Ibland blir det torsk men alltid en seger.

Permalänk
Skrivet av breakwin:

jag bytte från am3+ till likadant moderkort som ditt utan att ominstallera windows. värre än så kan det väl inte bli och det funkar prima Kör på!

Tack för din erfarenhet, de flesta säger att det inte ska vara något problem när jag googlat

Permalänk

Bump. Någon mer med åsikter?