Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2013

Ny processor, gick sådär :(

Hej..

Har har köpt mig en ny processor till datorn, en intel core i5 3570k, var hur jävla nöjd som helst hur allting gick under intallstionen. Inget krånglande tyckte ja men när jag skulle starta datorn ingen så var ja inte så glad längre, snarare ledsen! Datorn startade som vanligt till och början med men sen så hängde sig skärmen och sedan stod de " det gick inte att starta Windows, detta kan bero på nyligen utförd ändring i maskin eller programvara" vad ska ja göra? Jag var esd skyddad och allt! Jag har kollat i sockeln om de var något knas där men de verkar de inte va, ja är 200% säker att processorn passar på moderkortet så de är inte felet, jag undrar var de är! Jag prövade att sätta tillbaka min gamla processor en i3 men de blev samma sak där nu?! De tycker ja är de konstigaste av allt, skulle vara jätte tacksam för svar, alla svar är välkomna!
// Oskar

Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2010
Skrivet av rakso01:

Hej..

Har har köpt mig en ny processor till datorn, en intel core i5 3570k, var hur jävla nöjd som helst hur allting gick under intallstionen. Inget krånglande tyckte ja men när jag skulle starta datorn ingen så var ja inte så glad längre, snarare ledsen! Datorn startade som vanligt till och början med men sen så hängde sig skärmen och sedan stod de " det gick inte att starta Windows, detta kan bero på nyligen utförd ändring i maskin eller programvara" vad ska ja göra? Jag var esd skyddad och allt! Jag har kollat i sockeln om de var något knas där men de verkar de inte va, ja är 200% säker att processorn passar på moderkortet så de är inte felet, jag undrar var de är! Jag prövade att sätta tillbaka min gamla processor en i3 men de blev samma sak där nu?! De tycker ja är de konstigaste av allt, skulle vara jätte tacksam för svar, alla svar är välkomna!
// Oskar

Skickades från m.sweclockers.com

Du installerade väl om Windows efter processorbytet? Annars blir stackars Windows förvirrad och ger upp på livet.

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus R9 290 OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |
NAS 40TB: 8x3TB RAIDz2 | 4x4TB RAIDz1 | ASRock C2550D4I | 32GB ECC RAM | FreeNAS |
LJUD: M-Audio BX8 D2 | ATH-M50 | Focusrite Scarlett 2i2 |

Trädvy Permalänk
Moderator
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2010

Verkar som att du råkade skapa dubbla trådar (§ 3.3), fortsätt i den andra.

*Tråd låst.*

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.