Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jämtland
Registrerad
Mar 2005

Konstigt produktnummer på minnet

Hej
Köpte för typ 3 år sen ett uppgraderingspaket från INET, där det följde med 2x2gb corsair DDR3-1600 xms3.

Kollar i ett program som heter Astra32 och det ena minnet har produktnummer CMX4GX3M2A1600C9 vilket stämmer när man söker det på google. Men det andra minnet har produktnummer CMX4GX3M2A1600è9... è ?!?. Söker jag på det så hittas ingenting.

Så varför har dom två olika (ett som jag aldrig någonsin sett) produktnummer?. Köpte ju ett KIT, 2x2048MB Corsair...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
#Archlinux
Registrerad
Jun 2007
Skrivet av SonsA:

Hej
Köpte för typ 3 år sen ett uppgraderingspaket från INET, där det följde med 2x2gb corsair DDR3-1600 xms3.

Kollar i ett program som heter Astra32 och det ena minnet har produktnummer CMX4GX3M2A1600C9 vilket stämmer när man söker det på google. Men det andra minnet har produktnummer CMX4GX3M2A1600è9... è ?!?. Söker jag på det så hittas ingenting.

Så varför har dom två olika (ett som jag aldrig någonsin sett) produktnummer?. Köpte ju ett KIT, 2x2048MB Corsair...

Snarare en bugg i programmet som läser serienummret då du ser ju tydligt att det inte skall vara é utan C som beskriver CAS Latency som är 9

Arch - Makepkg, not war -||- Asus Crosshair Hero VI -||- GSkill 16GiB DDR4 15-15-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 1600x @ 4GHz -||- nVidia MSI 970 Gaming -||- Samsung 850 Pro -||- EVEGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- Asus Xonar Essence STX -||- Sennheiser HD-650 -||
Arch Linux, one hell of a distribution.

Trädvy Permalänk
Hjälpsam
Plats
Luleå
Registrerad
Mar 2004

Låter som ett skrivfel i PROM'en när de trykte ut minnet från fabriken bara. No biggie.

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jämtland
Registrerad
Mar 2005

Okej, trodde det var därför jag inte kan köra dual channel. Men de e väl nåt med moderkortet då :/