Microsoft ISATAP 2 Adapter gul triangel internet funkar ej med nätverkskortet

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Östersund
Registrerad
Sep 2007

Microsoft ISATAP 2 Adapter gul triangel internet funkar ej med nätverkskortet

Syrrans grabb har detta problem på hans dator och som jag fått förklarat finns ingen triangel på " Intel Ethernet adapter " Drivrutinen.

Kan detta ställa till med problem om man kör internet via kabel och Ethernet ??

Har detta någon funktion alls i Windows 7 Home Premium 64 bits ??

Bad han avinstallera detta i kontrollpanelen och tydligen lyckas han inte med detta och sedan starta om datorn. Enligt han kvarstår MS ISATAP 2 ADAPTER efter avinstallation och fattar inte hur detta kan gå till alls.

Enbart haft telefonkontakt.

Själv när jag kollar i min egen kontrollpanel så finns ej MS ISATAP ADAPTER utan Enbart Intel Ethernet Adapter i en Win 8.1 installation.

Hur löser man detta problem lättast ??

Chassi: Dan Cases A4 SFX(S) , Moderkort: Asrock Fatal1ty Z270 Gaming-ITX/ac, Processor:Intel i7 7700, Cpu kylare: Cooltek LP53Minnen 16 Gb ddr4 3000 mhz,Startdisk:SSD Samsung 850 Pro 1 TB , Grafikkort:Asus Strix 1080 PSU: Corsair SF600 Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Razer Diamondback Chroma & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Östersund
Registrerad
Sep 2007

Ingen som har koll på detta ?

Chassi: Dan Cases A4 SFX(S) , Moderkort: Asrock Fatal1ty Z270 Gaming-ITX/ac, Processor:Intel i7 7700, Cpu kylare: Cooltek LP53Minnen 16 Gb ddr4 3000 mhz,Startdisk:SSD Samsung 850 Pro 1 TB , Grafikkort:Asus Strix 1080 PSU: Corsair SF600 Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Razer Diamondback Chroma & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.