4 Skärmar Gaming/Redigering(780TI vs. 970)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Luleå
Registrerad
Sep 2006

4 Skärmar Gaming/Redigering(780TI vs. 970)

Hallåj!

Så här ser min kommande setup ut:

• 2st Apple cinema dispalys

• 1st Samsung 125hz gaming skärm

• 1st 50" TV

Samsung och Apple skärmarna står på skrivbordet. TV,n sitter på väggen rakt bakom mig så kan inte se alla 4 samtidigt. Kommer inte att köra 4k.

Ska köpa ett nytt grafikkort min budget är 3500-4000kr så det jag tittat på är 780 TI vs 970. Kortet kommer att överklockas dock inget extremt.
Behöver 3 eller 4 bild utgångar. Tänkte att i värsta fall får jag köra en Splitter så en av Cinema Display,sen och TV,n får samma signal.

Behöver hjälp då det var länge sen jag tittade på grafikkort. Finns de en smartare lösning? Hur mycket spelar drivrutiner in i resultaten för GTX 970? Har röda laget något mer attraktivt i samma prisklass?

Har haft ultimat otur med en defekt TV som bränt sig själv och grafikkortet. Försökte koppla i en VGA kabel i TV,n sen PANG så kom de en blixt säkringen gick, efter så var både grafikkortet och TV,n död.

Dold text
Trädvy Permalänk
Moderator
Plats
Gnällbältets huvudstad
Registrerad
Maj 2003

Om inte mitt minne sviker så har alla moderna Geforcekort både 4 utgångar och stöd för 4 skärmar. Mina 680:or har det iaf.
Vad som är viktigast är att hitta ett kort med rätt utgångar för dina skärmar (DVI/DP/HDMI).

MSI P67A-GD65 B3 | i7 3770 @ 4.2 GHz | 16 GB RAM | EVGA GTX 980 Ti Classified SLI | Acer XB270HU G-Sync | Corsair AX850W

Kommentera inte inlägg som bryter mot reglerna - anmäl dem. Det blir bara mer jobb för oss moderatorer annars.