Två skärmar till olika gpu, hur??

Permalänk
Medlem

Två skärmar till olika gpu, hur??

Hej!

Jag har som i signatur 2x gtx760 och vill koppla in två skärmar.
Men om ja ska koppla båda på samma gpu och streama samtidigt tappar ja väldigt mycket fps?!? Så då tänkte jag att jag kopplar in den andra skärmen på den andra gpu'n men då hittar datan inte ens/får ingen signal till skärm nr 2..

Hur löser jag detta?

Primära skärmen sitter i dvi porten på gpu nr 1 och sekundära skärmen med vga->dvi på gpu nr 2 men detta vill ej fungera!

Tacksam för hjälp innan klockan 01:00 inatt då jag ska lana med några polare

Visa signatur

[img]http://i.imgur.com/ByAhF.gif[/img]
Cpu: AMD Ryzen 5600X (Noctua NH-D15S) RAM: Corsair Vengeance LPX CL18 3600 MHz (4x8gb)
Mobo: ASUS Strix B550-F Gaming Gpu: ASUS TUF OC RTX 3070
PSU: Corsair RM750X V2 Lagring: WD SN750 1tb, MX500 1tb, WD HDD 2tb

Permalänk
Hedersmedlem

Kör du dem i SLI så spelar det ingen roll var du kopplat in skärmarna. Hittar datorn båda korten?
Ett annat fel kan vara att den DVI-port du valt inte har analog signal. Finns det flera på kortet så prova en annan.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem
Skrivet av giplet:

Kör du dem i SLI så spelar det ingen roll var du kopplat in skärmarna. Hittar datorn båda korten?
Ett annat fel kan vara att den DVI-port du valt inte har analog signal. Finns det flera på kortet så prova en annan.

Japp korten sitter i sli. Men om jag kopplar in extra skärmen till samma port som jag gör nu fast på samma gpu som den andra skärmen så funkar det så det handlar inte om att "det fungerar inte i denns sortens port med vga-sladd" utan det är ju ngt annt.

När jag går in och kollar i nvidias kontrollpanel så hittar den båda skärmarna men den andra är rutan med namnet grå så den är inaktiv och om ja trycker på aktivera båda istället för maximal 3d prestanda så slocknar båda skärmarna..

Visa signatur

[img]http://i.imgur.com/ByAhF.gif[/img]
Cpu: AMD Ryzen 5600X (Noctua NH-D15S) RAM: Corsair Vengeance LPX CL18 3600 MHz (4x8gb)
Mobo: ASUS Strix B550-F Gaming Gpu: ASUS TUF OC RTX 3070
PSU: Corsair RM750X V2 Lagring: WD SN750 1tb, MX500 1tb, WD HDD 2tb

Permalänk
Medlem

jag har kört mina 3 skrämar på 2x XFX HD7950 CF, spel på mitten skärmen film på vänster å Chrome på höger, typ tankspot eller nått, inge större FPS dropp som en gamling som mig märker av.

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Medlem

Hej,

I SLI läge kan du bara ha skärmarna kopplade till samma GPU och om jag inte missminner mig helt fel max 2 skärmar.

Angående prestanda så märker jag ingen skillnad med 2 kontra 1 skärm, kör tom en 3e på inbyggda kortet i CPUn

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lowfyr:

Hej,

I SLI läge kan du bara ha skärmarna kopplade till samma GPU och om jag inte missminner mig helt fel max 2 skärmar.

Angående prestanda så märker jag ingen skillnad med 2 kontra 1 skärm, kör tom en 3e på inbyggda kortet i CPUn

stämmer, samma gäller även med AMD å CrossFire... alla skärmar måste vara på Primär / Main GPUn. Secundär GPU avslastar ju bara load från Primär / Main GPU. oavsätt SLI eller CrossFire.

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Lowfyr:

Hej,

I SLI läge kan du bara ha skärmarna kopplade till samma GPU och om jag inte missminner mig helt fel max 2 skärmar.

Angående prestanda så märker jag ingen skillnad med 2 kontra 1 skärm, kör tom en 3e på inbyggda kortet i CPUn

Skrivet av WDac:

stämmer, samma gäller även med AMD å CrossFire... alla skärmar måste vara på Primär / Main GPUn. Secundär GPU avslastar ju bara load från Primär / Main GPU. oavsätt SLI eller CrossFire.

Det stämmer inte, i alla fall inte för Nvidia och SLI. Nvidia har ett dokument som visar hur man ska koppla in sina skärmar för Surround. Min erfarenhet är att samma funkar även om man inte kör Surround, så dubbelkolla med den hur det är kopplat.
http://www.nvidia.co.uk/content/3d-vision/images/system-requi...

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem

För surround ja, men vad jag läst och vad jag fått fungera med 2 skärmar is SLI är båda i samma kort.
Och då kan jag inte använda min 3e i något av korten utan får köra med processorns inbyggda,

När jag kör surround använder jag båda korten för monitorer.

Kan ha fel, men det är vad jag läst och vad min erfarenhet säger.