Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Bollnäs
Registrerad
Sep 2005

Flimmer och GPU fel

Hej jag har fått nått underligt problem med min dator. När jag startar den så fungerar inte musen till att börja med.. Jag måste trycka ctrl alt del och sedan esc sedan fungerar musen.. Sen när jag kollar på en film.. MP4, Youtube eller Netflix så flimmrar det lite grann typ som myrornas krig. Jag har provat tagit en print på detta men det syns inte när jag klistrar in i Paint. Om jag startar ett spel typ Dolfin Emulator eller CS, ARMA etc så flimmrar det väldigt mycket och vissa saker blir liksom utdragen över skärmen.. Om jag startar en CS match så flimmrar det och när jag kommer in i spelet så hänger sig hela datorn.. Jag körde med SLI tidigare och allt fungerade kanon men jag sålde ett kort och någon gång efter detta har detta problem uppkommit..

Jag har tagit ut kortet och kollat på det, det hänger väldigt lite och sedan satt i det igen. Jag har formaterat datorn och provat både W7 och W8.1 men det blir ingen skillnad..

När jag startar Dolfin Emulator så står det att det är Direct X 11 fel jag har formaterat och lagt in nya drivare men problemet är kvar.

Min spec
ASUS Rampage IV extreme, I7, Vanliga DDR3 minnen och ett Gigabyte GTX 670 Windforce X3

Tack för svar

Fractal Design Define XL R2 | ASUS Rampage IV Extreme | X79 I7 3820 | 2-way SLI Gigabyte GTX 670 Windforce | Kingston 1600Mhz 16Gb | 128Gb Corsair Force | 800W Fractal Design R2 PSU | 3x 19" LED Nvidia Surround |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Bollnäs
Registrerad
Sep 2005

Här är ett kort.. Lyckades få med det nu

Fractal Design Define XL R2 | ASUS Rampage IV Extreme | X79 I7 3820 | 2-way SLI Gigabyte GTX 670 Windforce | Kingston 1600Mhz 16Gb | 128Gb Corsair Force | 800W Fractal Design R2 PSU | 3x 19" LED Nvidia Surround |