MSI GeForce GTX 980 - Överklockningshjälp!

Permalänk
Medlem

MSI GeForce GTX 980 - Överklockningshjälp!

Tjenare!

Jag har för tillfället ett GTX 980 i datorn som än så länge gjort ett himla bra jobb. Däremot har jag hört att kortet har så mycket mer potential i sig om man överklockar det. Nu är det så att jag är skitkass på hela överklocksgrejen och liknande och undrar om någon här kan dela med sig med siffror som passar kortet?
Har sökt runt lite överallt på internet men hittar inget konkret och enkelt.

Jag har MSI Afterburner och NVIDIA Inspector, vilken ska jag använda och vila siffror ska jag använda för Base Clock, Core Clock, Memory Clock och allt vad det heter?

Tack på förhand!

Visa signatur

My build: MSI Z97 GAMING 5 | Intel Core i7 4790K 4GHz, 8MB | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ADATA 16GB (2x8GB) CL9 1600MHz XPG | Samsung SSD PRO 850-Series 256GB | 1TB WD Blue 7200rpm 64MB | Corsair Hydro H80i | ASUS DVD±RW DRW-24F1ST | EVGA Supernova G2 750W, 80+ Gold | NZXT Phantom 410 Svart/Orange | Windows 8.1 64-bitars |

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av ErikDa1:

Tjenare!

Jag har för tillfället ett GTX 980 i datorn som än så länge gjort ett himla bra jobb. Däremot har jag hört att kortet har så mycket mer potential i sig om man överklockar det. Nu är det så att jag är skitkass på hela överklocksgrejen och liknande och undrar om någon här kan dela med sig med siffror som passar kortet?
Har sökt runt lite överallt på internet men hittar inget konkret och enkelt.

Jag har MSI Afterburner och NVIDIA Inspector, vilken ska jag använda och vila siffror ska jag använda för Base Clock, Core Clock, Memory Clock och allt vad det heter?

Tack på förhand!

Har du sett dessa?
https://www.youtube.com/results?search_query=Overklocking+GTX...

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)