Permalänk
Medlem

Define R5 med custom loop. Funkar det?

Hej på er!

Jag sitter idag med ett Define R3 och känner att min H80 inte presterar som jag vill. Därför har jag tänkt att köpa nytt chassi och köra en custom loop.

Det jag funderar på är om ett färdigt kit (http://www.inet.se/produkt/5331221/ek-kit-x360) med ganska extrema komponenter skulle få plats i Define R5? Att plocka bort burar är inget problem om det behövs. Det jag funderar på mest är pump och reservoar som följer med, hur och var dessa ska monteras.

Tips på andra chassin går också bra, men jag gillar Define-serien.

Visa signatur

CPU: 7950X 5GHz@1.1v | RAM: 32GB 6000MHz CL36 | GPU: KFA² 3090 SG w/ AlphaCool Eisblock Aurora
Ljudkort: Modius + Magnius | Lurar: GoldPlanar GL2000 / Sennheiser HD 650 / Philips Fidelio X3 / Supreme CD-99

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mickur:

Hej på er!

Jag sitter idag med ett Define R3 och känner att min H80 inte presterar som jag vill. Därför har jag tänkt att köpa nytt chassi och köra en custom loop.

Det jag funderar på är om ett färdigt kit (http://www.inet.se/produkt/5331221/ek-kit-x360) med ganska extrema komponenter skulle få plats i Define R5? Att plocka bort burar är inget problem om det behövs. Det jag funderar på mest är pump och reservoar som följer med, hur och var dessa ska monteras.

Tips på andra chassin går också bra, men jag gillar Define-serien.

Det ska gå bra.

Monterade ett R5 häromdagen. Tog bort båda burarna. Finns bra med plats

Kass bild men...

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Medlem

ska väl gå in en tjock 360 i taket och en tjock 280 i fronten på samma gång (med den undre hårddiskburen monterad i mitten om inte agget är för djupt)? kör på en pump+res-kombo så ska det nog fungera utmärkt.

Permalänk
Medlem

Skulle ju helst köra med kittet jag länkade för att vara säker på att allt är kompatibelt. Pumpen borde ju gå att fästa i botten på något sätt. Men vet inte om det finns något sätt att montera reservoaren utan att behöva modda chassit? Buntband mot en bur eller liknande kanske funkar, även om det inte är vackert?

Är så svårt att försöka få ihop allt i huvudet utan att ha grejerna framför sig.

Så länge det går att lösa är jag nöjd!

Visa signatur

CPU: 7950X 5GHz@1.1v | RAM: 32GB 6000MHz CL36 | GPU: KFA² 3090 SG w/ AlphaCool Eisblock Aurora
Ljudkort: Modius + Magnius | Lurar: GoldPlanar GL2000 / Sennheiser HD 650 / Philips Fidelio X3 / Supreme CD-99

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mickur:

Skulle ju helst köra med kittet jag länkade för att vara säker på att allt är kompatibelt. Pumpen borde ju gå att fästa i botten på något sätt. Men vet inte om det finns något sätt att montera reservoaren utan att behöva modda chassit? Buntband mot en bur eller liknande kanske funkar, även om det inte är vackert?

Är så svårt att försöka få ihop allt i huvudet utan att ha grejerna framför sig.

Så länge det går att lösa är jag nöjd!

Allt är "kompatibelt"

Montera bort burarna. Finns ju två SSD-platser på baksidan av moderkortsplåten.

Sätt 360:n i taket och en 280 i fronten, som versions skriver.

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Medlem

Ska inte ha en 280 rad. Vet inte var ni får det ifrån? Det är en tjock 360 som ingår i kittet. Och allt är väl inte alls kompatibelt? Olika storlekar på fittings och grejer.

Visa signatur

CPU: 7950X 5GHz@1.1v | RAM: 32GB 6000MHz CL36 | GPU: KFA² 3090 SG w/ AlphaCool Eisblock Aurora
Ljudkort: Modius + Magnius | Lurar: GoldPlanar GL2000 / Sennheiser HD 650 / Philips Fidelio X3 / Supreme CD-99

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mickur:

Ska inte ha en 280 rad. Vet inte var ni får det ifrån? Det är en tjock 360 som ingår i kittet. Och allt är väl inte alls kompatibelt? Olika storlekar på fittings och grejer.

Du väljer radiator. Därefter väljer du den fitting du vill ha. G1/4 är själva anslutningen ifrån radiatorn.

10/16mm är vad som passar, slangmässigt.

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Skrivet av Mickur:

Ska inte ha en 280 rad. Vet inte var ni får det ifrån? Det är en tjock 360 som ingår i kittet. Och allt är väl inte alls kompatibelt? Olika storlekar på fittings och grejer.

De säljer väl inte ett kit som inte är komplett väl. Allt som följer med där är bara att skruva ihop och köra.

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Permalänk
Medlem

Det är ju precis därför jag vill köpa kittet. Jag menade att något antagligen skulle bli fel om jag plockade ihop alla delar själv. EyeNEye skrev ju att allt är kompatibelt, vilket kan tolkas som att vilka delar som helst passar med varann, vilket såklart inte är sant.

Visa signatur

CPU: 7950X 5GHz@1.1v | RAM: 32GB 6000MHz CL36 | GPU: KFA² 3090 SG w/ AlphaCool Eisblock Aurora
Ljudkort: Modius + Magnius | Lurar: GoldPlanar GL2000 / Sennheiser HD 650 / Philips Fidelio X3 / Supreme CD-99

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mickur:

Det är ju precis därför jag vill köpa kittet. Jag menade att något antagligen skulle bli fel om jag plockade ihop alla delar själv. EyeNEye skrev ju att allt är kompatibelt, vilket kan tolkas som att vilka delar som helst passar med varann, vilket såklart inte är sant.

Kittet är den enkla vägen, ja.

Visa signatur

Moderkort:ASUS ROG Strix X670E-F Gaming WIFI | Processor: AMD 7800X3D | CPU-kylare: Lian Li Galahad II LCD 360 | Grafikkort:Asus ROG RTX 4090 Gaming OC White | RAM-Minnen: Kingston 32GB 6000MHz CL36 FURY Beast | SSD: Kingston Fury Renegade 2TB x2 | Nätagg: DeepCool PX1200G 1200W | Display: Samsung C49RG90 120 Hz | Mus: Glorious Gaming Model O Headphones/Speakers: Logitech Pro X/Roccat Syn Max Air| Keyboard:Asus ROG Strix Scope Deluxe TKL NX Red |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mickur:

EyeNEye skrev ju att allt är kompatibelt, vilket kan tolkas som att vilka delar som helst passar med varann, vilket såklart inte är sant.

På vilket sätt är det inte sant? allt har G1/4 gänga, det enda som behöver matchas är fittings och slang

Visa signatur

Intel Core i7-11700K / Asus ROG Strix Z590-F / Asus 1070 Dual OC / G.Skill Trident Z RGB 32GB (4x8) 3200MHz CL14 / Corsair RM750x / Samsung 980 PRO 1TB / Lian Li PC-O11 Dynamic EVO / custom loop 3x360 / Asus ROG Swift PG278Q / Ducky Shine 5 RGB MX Red / Sennheiser HD660S / FiiO E10K / Audio-Technica AT2020USB+

Permalänk

Det är som Naga säger allt nu har G1/4 gängor sen beror det på vilken tjocklek på slangen du vill ha. Om du ska ha 13/19 slang typ så köper du den största fittingens och den har samma G1/4 gänga som den minsta 10/13 så det är inte så svårt.

Visa signatur

Min dator
"Delid" I7 4790K@4.8Ghz 1.390v adaptiv volt + 16GB Gskill TridentX cl 9 2400mhz Vattenkylning EK-Supremacy naked Ivy mount. SLI 2xEvga GTX 980 Ti 6GB SC+ ACX 2.0 [Evga supernova P2 1000w]Min spel burk Corsair 900D

Permalänk
Jubileumsmästare

Tror inte en XTX med fläktar går in i toppen, de är tjocka.

Visa signatur

9900K | 970 EVO | 32GB G.Skill Trident Z Neo | 2080Ti
Asus ROG Maximus Extreme XI | Lian-Li PC-O11 Dynamic
Pok3r | G503 | Schiit Bifrost Über | Schiit Lyr
Hifiman HE-500 | HP Omen X Emperium 65
https://www.sweclockers.com/galleri/14987