Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kungsör
Registrerad
Apr 2012

Bäst leverantör ?

Hej nu är det så att jag bor i ett hus mitt ute i skogen och ska skaffa internet (dongle skit nu ) hur ska jag veta hos vilken leverantör som jag har bäst mottagning med via telejack.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2011

Spelar ingen roll.
Telia har nog bäst routing (snabbaste vägen för signalerna).

Trädvy Permalänk
Rekordmedlem
Plats
Salstad
Registrerad
Feb 2009
Skrivet av Glokal:

Hej nu är det så att jag bor i ett hus mitt ute i skogen och ska skaffa internet (dongle skit nu ) hur ska jag veta hos vilken leverantör som jag har bäst mottagning med via telejack.

Det kommer troligen att skilja väldigt lite eftersom alla operatörer antagligen ansluter via samma kablage, möjligtvis om operatören har egen utrustning i telestationen, men det har de troligen inte på landet, troligen är kabeln Skanovas och apparaterna Telias oavsett vilken operatör du väljer och andra operatörer hyr in sig hos dem.

Phenom 2 960T (körs x6) med passivt Ninja på Asus Crosshair 4 Asus 4850 och en väldig massa masslagring.Passiv kyld Northq nätdel 450W Antec P 180 med Schyte o Sharkoon fläktar via en t-balancer, väldigt tyst, oftast passivt. Datorljud 2kanal: ljudkort/dsp Behringer DCX2496, högtalare Truth B3031A, Truth B2092A Har också Oscilloskop och mätmikrofon.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kungsör
Registrerad
Apr 2012
Skrivet av m4gnify:

Spelar ingen roll.
Telia har nog bäst routing (snabbaste vägen för signalerna).

det var ju rätt tradigt då dom bara levererar 2mbit

Trädvy Permalänk
Rekordmedlem
Plats
Salstad
Registrerad
Feb 2009
Skrivet av Glokal:

det var ju rätt tradigt då dom bara levererar 2mbit

Det beror nog på att du bor långt från telestationen, det kan ingen göra nått åt och blir det nån förändring så lär det bli att dra in fiber.

Phenom 2 960T (körs x6) med passivt Ninja på Asus Crosshair 4 Asus 4850 och en väldig massa masslagring.Passiv kyld Northq nätdel 450W Antec P 180 med Schyte o Sharkoon fläktar via en t-balancer, väldigt tyst, oftast passivt. Datorljud 2kanal: ljudkort/dsp Behringer DCX2496, högtalare Truth B3031A, Truth B2092A Har också Oscilloskop och mätmikrofon.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kungsör
Registrerad
Apr 2012
Skrivet av mrqaffe:

Det beror nog på att du bor långt från telestationen, det kan ingen göra nått åt och blir det nån förändring så lär det bli att dra in fiber.

Det va ju ännutradigare mycket strul

Trädvy Permalänk
Rekordmedlem
Plats
Salstad
Registrerad
Feb 2009
Skrivet av Glokal:

Det va ju ännutradigare mycket strul

Ni får bilda en fiberförening, det är skoj.
Du bor nog kring 5 km från telestationen om Telia bara erbjuder 2 Mbit men du kan ju ringa Telias kundtjänst och fråga.