Permalänk
Proffsmoddare

The BarPC

Hallå där,

Min svåger ringde mig en dag och frågade om jag kunde bygga en liten dator åt han till hans bar som han håller på att bygga. Hans krav var att den skulle vara liten, ha hdmi-utgång och kunna spela musik, film och surfa på. Inga problem svara jag, tänkte först bara slänga ihop något men det är ju inte så roligt.

Så jag började planera en liten överraskning. Letade upp ett chassi jag ville ha och så började jag klura lite på vad jag skulle göra för roligt. Efter lite klickande här i gallerierna så kom jag fram till att jag skulle gravera Jack Daniels loggan på den, precis som Wolverine gjorde på sitt Antec P180, tack för inspirationen!

Hårdvaran:
CASE: Streacom F1C Evo
MOBO: ASRock E350M1
RAM: Kingston Hyper X 2x4gb 1600MHz
SSD: Corsair F60
ODD: Sony Slotin slimdrive DVD
PSU: Picopsu 80W

Jag vill tacka användaren Fannblade på Bittech och The Mod Zoo för dom otroliga chassi-fötterna han svarvade åt mig.

Graveringen gjordes med en Dremel 3000 med diamantstift och Dremels flexibla axel, tog kanske 8-10h utdelat på tre dagar. Min svåger vart hur som helst väldigt nöjd med bygget och de var ju allt som betydde något. Men jag hoppas förstås ni gillar de med!

Med vänliga hälsningar,
Johan Nyman

Besök galleriet här

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk
Medlem

Nice bygge!

Permalänk
Medlem

Rätta mig ifall jag har fel nu:
Men detta är väl ett gammalt galleri som du publicerat (om) idag?
För jag är ganska säker att jag redan sett denna och minst CURV3D redan tidigare här hör på forumet av de sju gallerierna du uppdaterat/publicerat de senaste timmarna.

Varför?

EDIT
Lade till "CURV3D"

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Virre131:

Nice bygge!

Tack!

Skrivet av Cybertsen:

Rätta mig ifall jag har fel nu:
Men detta är väl ett gammalt galleri som du publicerat (om) idag?
För jag är ganska säker att jag redan sett detta och minst ytterligare ett av de sju gallerierna du har publicerat de senaste timmarna tidigare hör på forumet.

Varför?

Du har helt rätt, de andra har jag inte publicerat igen utan bara uppdaterat beskrivningen, då hoppar de upp i listan av senast uppdaterade gallerier, texterna till de gallerierna var gamla och lite felstavade ord här och var som jag fixade. I detta galleri och ett annat så ville jag ändra några bilder, men eftersom de varit problem med att ladda upp bilder i galleriet ikväll så testade jag göra om det helt.

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC

Permalänk
Medlem

Hur har du gjort med nätagget i detta bygget? Lägg gärna upp bild +vilken modell det är

Visa signatur

CPU: Ryzen 5600xGPU: 1080 TI ROG Strix RAM:2x16GB G.skill Trident @ 3600MHz MoBo: Asus B550FPSU: Corsair SF750
En resa till Nordkorea
2 dagar i Tjernobyl

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Pelegrino:

Hur har du gjort med nätagget i detta bygget? Lägg gärna upp bild +vilken modell det är

Hej Pelegrino,

Det är en Pico-PSU 80W.

Visa signatur

Crystal 280X ~ i7 8700K ~ B360M MORTAR ~ GTX1080ti ~ 32GB DDR4 ~ RM650i ~ AOC 34" IPS ~ Virtuoso SE
The Red One ~ Cold Winter ~ CURV3D ~ BarPC ~ F4DE

För allt om PC-moddning ~ Minimalistic PC