Problem med att spela nintendo 3ds online, telia

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jamtland
Registrerad
Dec 2013

Problem med att spela nintendo 3ds online, telia

Hej!

Jag upplever väldigt stora problem när jag ska spela Super smash bros online till mitt 3ds. Först så måste jag oftast sitta igenom 8 error codes innan jag hittar en match, och när jag väl gör det så laggar det som fasen och förutom att det "hackar" så märker man att pingen måste ligga på minst 250 ms i nästan varje match. Faktumet att smash bros förmodligen är min favorit-spelserie någonsin och att jag har spelet men inte kan få online att fungera riktigt gör mig riktigt irriterad. Jag bor nuvarande på två olika ställen och har Telia på båda ställena. Vid ett av dem har jag 30 mb och både internet, telefon och tv inkopplat till routern och det andra 8mb med internet och telefon inkopplat till routern, dock verkar inte uppkopplingshastigheten göra saken varken bättre eller sämre.

Värt att tillägga är jag att jag inte har fiber, går inte att få när man bor mitt ute i ingenstans.

Med de google sökningar som jag har gjort så har jag kommit fram till att det kan vara routern fel(har samma router på båda ställena och är ganska säker på att det är en Thomson TG789vn ).

Av det jag hittat så säger folk att jag ska brygga routern, men jag vet inte vad det innebär förutom att man jag måste köpa en ny router, eller i mitt fall två stycken. Och som en fattig 16-åring har jag ingen lust att lägga ner säkert 1000kr+ för att fixa till någonting som egentligen telia borde fixa...

Jag är väldigt dålig inom just detta område och skulle därför uppskatta tips, vad ska jag göra för att få det fungera.

Speldator 1 - Fractal design define r4 | 4670k @ 4,2ghz| Hyper 212 evo | Msi z87-g45 gaming | Asus strix gtx 980| 2st Seagate barracuda 2tb | Samsung 840 evo 500gb (OS) | Evga supernova g2 850w | 16 gb Crucial ballistix sport 1600mhz

Speldator 2 - Bitfenix neos | 2500k @ 4,2ghz | be quiet! Pure rock slim | ASRock p67 Extreme 6 | Asus directcu II r9 270 | Seagate 320gb |2st Western Digital 500gb | Kingston ssdnow 120gb (OS) | Corsair VS550 v2 | Adata XPG 16gb 2133mhz

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2007

Med tanke på att du har exakt samma problem på geografiskt skilda platser, trots att ISP är densamma, så låter det mer som ett problem med själva Online-funktionen i spelet än med uppkopplingarna mot Telia.

Har du samma problem om du sitter mot en annan ISP, typ hos en kompis eller så?

CCNA

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jamtland
Registrerad
Dec 2013

Fast det är ju trots allt samma router så om det skulle ha varit något problem med routern så skulle jag fortfarande ha samma problem. Jag vet vet inte ifall det spelar någon roll men det är bara ca 2 kilometer mellan de olika platserna. Så det är inte direkt en stor geografisk skillnad. Och nej, tyvärr så har jag inte provat att spela online på något annat internet

Speldator 1 - Fractal design define r4 | 4670k @ 4,2ghz| Hyper 212 evo | Msi z87-g45 gaming | Asus strix gtx 980| 2st Seagate barracuda 2tb | Samsung 840 evo 500gb (OS) | Evga supernova g2 850w | 16 gb Crucial ballistix sport 1600mhz

Speldator 2 - Bitfenix neos | 2500k @ 4,2ghz | be quiet! Pure rock slim | ASRock p67 Extreme 6 | Asus directcu II r9 270 | Seagate 320gb |2st Western Digital 500gb | Kingston ssdnow 120gb (OS) | Corsair VS550 v2 | Adata XPG 16gb 2133mhz