Asus Z97-A, datorn visar ingen bild.

Permalänk

Asus Z97-A, datorn visar ingen bild.

Hej,

Jag tänkte kolla med er där ute om ni vet något om Asus dioder på moderkortet.
Jag hjälper kompis med hans dator som jag inte kan få någon bild på. Datorn har fungerat i ca 3 månader. Han säger att han fick en blåskärm och sen kunde han inte starta upp datorn igen.

Datorn startar, fläktarna snurrar men där är ingen bild. Power led lyser, CPU_led och dram_led blinkar till men inget mer.
Testat ett annat nätagg, grafikkort. Byt plats på ramminnerna och haft i en i taget. ingen skillnad. Testat att använda det interna grafikkortet men ingen skillnad.

Spec:

Intel Core i5-4690K
Sapphire Radeon TRI-X R9 290 4GB "OC"
Asus Z97-A
DDR3 1600 8GB 2x4GB CL9 - Crucial Ballistix Sport
nätagg: CX600

Är det någon som har en ide eller skall man felanmäla moderkortet?

Permalänk
Medlem

Har ni testat att koppla med andra sladdar? Det kan vara det som är problemet, testa att byta ut nuvarande kabeln till en likadan ny, eller om ni använder DVI just nu så kan ni testa t.ex VGA och HDMi. Om inte detta hjälper, testa att byta ut hårddisken. När jag byggde min första dator så hade jag liknande problem, det var att skärmen inte visade någon bild, och hade aldrig gjort det heller. Sedan insåg jag att jag bara kunde koppla videokablarna till grafikkortet, och inte moderkortet...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Larsson306:

Hej,

Jag tänkte kolla med er där ute om ni vet något om Asus dioder på moderkortet.
Jag hjälper kompis med hans dator som jag inte kan få någon bild på. Datorn har fungerat i ca 3 månader. Han säger att han fick en blåskärm och sen kunde han inte starta upp datorn igen.

Datorn startar, fläktarna snurrar men där är ingen bild. Power led lyser, CPU_led och dram_led blinkar till men inget mer.
Testat ett annat nätagg, grafikkort. Byt plats på ramminnerna och haft i en i taget. ingen skillnad. Testat att använda det interna grafikkortet men ingen skillnad.

Spec:

Intel Core i5-4690K
Sapphire Radeon TRI-X R9 290 4GB "OC"
Asus Z97-A
DDR3 1600 8GB 2x4GB CL9 - Crucial Ballistix Sport
nätagg: CX600

Är det någon som har en ide eller skall man felanmäla moderkortet?

Konstigt..och video output står på pcie och inte integrated?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

Låter som det är moderkortet som pajat och antar du kört resett bios när du testat allt annat som gpu agg minne och då återstår inte så mycket annat än moderkort då det är väldigt ovanligt med paj cpu och båda minnena brukar inte sten dö.. om tex kylaren sitter riktigt dåligt eller kablen inte är då kan dom vägra starta med men antar det är sånt som ni skulle sett så jag tror på att moderkortet är keff

Visa signatur

i3 6100 - MSI b150m pro-vd - 8gb 2133 ddr4 - GTX 950 GAMING 2G - z400s 120gb ssd - 1tb WD blue - Corsair 500w

Permalänk

Jag har resett bios. Även testat med orginal cpu kylaren för jag trodde jag hade något fel på min andra kylare. Då blir det nog att kolla med granti på moderkortet.