GeForce Game Ready Driver 347.09 Beta

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2009

GeForce Game Ready Driver 347.09 Beta

[I7 6700k 4.6GHz 1.24v] [Asus z170 pro gaming] [Vengeance® LPX 16GB (2x8GB) DDR4 DRAM 2666MHz CL16] [Asus Gtx 970 black 1490MHz] [Xfx pro 850w PSU] [Samsung 850 pro 128gb] [Ocz vertex 4 128gb] [Intel ssd G2 80gb] [SAMSUNG HD204UI 2 TB] [Noctua nh-d14] [Asus Xonar Essence STX] [Fractal design r3] [Windows 10 pro x64]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2009

MFAA försvann i kontrollpanelen efter att jag installerade denna.

MB: Asus Z97-A CPU: Intel Core i5 4690K 4.6 GHz Kylare: Noctua NH-U14S GPU: MSI GTX 970 Gaming RAM: 16GB (4x4GB) Corsair Vengeance DDR3 1600MHz SSD: Crucial MX100 512GB Lagring: WD Red 6TB PSU: Fractal Design Newton R3 600W Chassi: Fractal Design Define R4 (w/ 3x Silent Series R2 140mm)

Skärm: Asus ROG Swift PG279Q Tangetbord: Corsair Gaming K70 RGB Cherry MX Brown Mus: Mionix Naos 7000

Trädvy Permalänk
Moderator
Plats
Omnipresent
Registrerad
Okt 2004
Skrivet av alex5555:

MFAA försvann i kontrollpanelen efter att jag installerade denna.

Ok, men vad händer om du ominstallerar den igen? Tänk på att detta är en BETA-drivis.

Gud är Död! - Nietzsche
Nietzsche är Död! - Gud

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2009
Skrivet av Jalle64:

Ok, men vad händer om du ominstallerar den igen? Tänk på att detta är en BETA-drivis.

Nvm, de hade bara bytt namn på det + att mitt kontrollpanelsfönster var så litet att parentesen med MFAA inte syntes. Det heter nu "Kantutjämning med prov över flera ramar (Multi-Frame Sampled AA, MFAA)"

MB: Asus Z97-A CPU: Intel Core i5 4690K 4.6 GHz Kylare: Noctua NH-U14S GPU: MSI GTX 970 Gaming RAM: 16GB (4x4GB) Corsair Vengeance DDR3 1600MHz SSD: Crucial MX100 512GB Lagring: WD Red 6TB PSU: Fractal Design Newton R3 600W Chassi: Fractal Design Define R4 (w/ 3x Silent Series R2 140mm)

Skärm: Asus ROG Swift PG279Q Tangetbord: Corsair Gaming K70 RGB Cherry MX Brown Mus: Mionix Naos 7000

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sthlm
Registrerad
Apr 2002

Game Ready
Best gaming experience for Metal Gear Solid V: Ground Zeroes and Elite: Dangerous.
Application Profiles
Added or updated the following profiles:
• Project CARS
3D Vision Profiles
Added or updated the following profiles:
• Alien: Isolation - Not recommended
• Elite: Dangerous - Not recommended
• Escape Dead Island - rated as Fair
• Far Cry 4 - Not recommended
• Metal Gear Solid: Ground Zeroes - Not recommended
• Middle-Earth - Shadow of Mordor - Not recommended
• Resident Evil Revelations 2 - Disabled
• The Vanishing of Ethan Carter - rated as Fair
3D Compatibility Mode Support
Support for 3D Compatibility Mode has been added for the following games:
• Alien: Isolation - rated as Excellent
• Elite: Dangerous - rated as Excellent
• Escape Dead Island - rated as Excellent
Note: GeForce GTX 980M SLI and GTX 970M SLI notebooks are not supported
with this driver. With SLI enabled on these notebooks, a black screen
will occur upon uninstalling this driver. To workaround this issue,
disable SLI before uninstalling the driver.

..:: trickeh2k ::.. http://youtube.com/trickysaer Windows 10 Pro - i7 4790k @ 4,5Ghz - ASUS Maximus VII Hero - 8GB AVEXIR Blitz 1.1 Blue LED CL10 2400Mhz - Corsair AX860i - EVGA GTX 780 Classified - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/SteelSeries Sensei RAW Rubberized - A-Data SX900 128GB, Samsung EVO 840 120GB, SanDisk Ultra II 480GB, 2TB WD Caviar Black - ASUS Xonar DX - ASUS Strix 7.1 Gaming Headset - Blue Yeti - Corsair 750D - Custom water loop

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borås
Registrerad
Mar 2012

Varför släpper dom en BETA med bättre spelupplevelse för MGS när det släpps imorgon?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
\\Localhost
Registrerad
Mar 2006
Skrivet av wezc00:

Varför släpper dom en BETA med bättre spelupplevelse för MGS när det släpps imorgon?

förbättring innan release är väl ingen nackdel eller?

troligen har de väl förbättrat ett radstycke kod för en kommande release vilket i mina ögon aldrig är en dålig sak även om man får vänta ett par dar för att kunna testa det.

Asus Z97-A, I7 4790K @4.7Ghz, 24Gb ram, 2x GIGABYTE GTX 970 WindForce 3X OC @ 1500Mhz/7010Mhz.

Trädvy Permalänk
Moderator
Plats
Omnipresent
Registrerad
Okt 2004
Skrivet av wezc00:

Du ville ha en WHQL eller?

Gud är Död! - Nietzsche
Nietzsche är Död! - Gud

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borås
Registrerad
Mar 2012
Skrivet av Rouge of Darkness:

förbättring innan release är väl ingen nackdel eller?

troligen har de väl förbättrat ett radstycke kod för en kommande release vilket i mina ögon aldrig är en dålig sak även om man får vänta ett par dar för att kunna testa det.

Nej sjävklart ingen nackdel. Men dom släpper alltså en beta idag och sen fullständiga versionen imorgon? Är van vid stora speltitlar som nvidia släpper drivrutiner på releasedagen..

Skrivet av Jalle64:

Du ville ha en WHQL eller?

Ja exakt

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sthlm
Registrerad
Apr 2002

De har väl inte hunnit så pass långt i arbetet att de kan få WHQL-klassificering, men tillräckligt för att de känner att de kan släppa en beta åtminstone. Som Jalle sa, det är väl bättre med en beta än ingen alls?

..:: trickeh2k ::.. http://youtube.com/trickysaer Windows 10 Pro - i7 4790k @ 4,5Ghz - ASUS Maximus VII Hero - 8GB AVEXIR Blitz 1.1 Blue LED CL10 2400Mhz - Corsair AX860i - EVGA GTX 780 Classified - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/SteelSeries Sensei RAW Rubberized - A-Data SX900 128GB, Samsung EVO 840 120GB, SanDisk Ultra II 480GB, 2TB WD Caviar Black - ASUS Xonar DX - ASUS Strix 7.1 Gaming Headset - Blue Yeti - Corsair 750D - Custom water loop

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borås
Registrerad
Mar 2012
Skrivet av trickysaer:

De har väl inte hunnit så pass långt i arbetet att de kan få WHQL-klassificering, men tillräckligt för att de känner att de kan släppa en beta åtminstone. Som Jalle sa, det är väl bättre med en beta än ingen alls?

Jag förstår. Men jag är inte van vid att ha drivrutiner i beta version och trodde dom skulle släppa en beta version långt innan och förberett WHQL-klassificering inför MGS. Hehe man gråter inte över någon spilld mjölk men jag är som sagt van vid dom stora speltitlarna när dom får klassificering direkt på releasedagen.

Trädvy Permalänk
Skribent
Mathias Blomberg
Plats
Skövde
Registrerad
Mar 2012
Skrivet av wezc00:

Jag förstår. Men jag är inte van vid att ha drivrutiner i beta version och trodde dom skulle släppa en beta version långt innan och förberett WHQL-klassificering inför MGS. Hehe man gråter inte över någon spilld mjölk men jag är som sagt van vid dom stora speltitlarna när dom får klassificering direkt på releasedagen.

WHQL-certifieringar har dock ingenting med spelstabilitet ändå så ingenting att grubbla över.
Det enda den säger är att drivrutinen är helt stabil i Windows varför vissa BETA-drivrutiner ibland kan bli WHQL-certifierade efteråt.

Det är ofta jag stött på BETA-drivrutiner som varit stabilare än WHQL-versioner

Min åldrande men rakryggade vapendragare: [Fractal Design Define R3] ≈ [Corsair AX 850W] ≈ [EVGA Geforce GTX 1060 6GB SC OC] ≈ [Intel Core i7 2700K@4.8GHz] ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [16GB Corsair Vengeance Pro 2133MHz] ≈ [ASUS Sabertooth Z77] ≈ [Samsung Spinpoint F3 1TB] ≈ [Intel 520 180GB] ≈ [ASUS Xonar Essence STX] |
Skrivmaskinen: Lenovo G50-80 Min förlängning av mig själv: OnePlus 3

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borås
Registrerad
Mar 2012
Skrivet av Uzanar:

WHQL-certifieringar har dock ingenting med spelstabilitet ändå så ingenting att grubbla över.
Det enda den säger är att drivrutinen är helt stabil i Windows varför vissa BETA-drivrutiner ibland kan bli WHQL-certifierade efteråt.

Det är ofta jag stött på BETA-drivrutiner som varit stabilare än WHQL-versioner

Aha okej det hade jag ingen aning om. Tack för info!:)