Skriver aftonbladet, hamnar någon annanstans

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2001

Skriver aftonbladet, hamnar någon annanstans

Hej, grabbarna på kontoret har jäklats, när jag ska surfa till aftonbladet.se hamnar jag på en annan sida. HUr får jag bort det? De har pekat om den adressen, vart ändrar man detta??

Dator: Asus Z87m Pro mAtx, i7 4770k@4.3ghz, 16g ram 2133mhz, MSI GTX 1080ti FoundersE, Fractal Design S, Samsung EVO 250 ssd

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hässleholm
Registrerad
Feb 2005
Skrivet av Chichin:

Hej, grabbarna på kontoret har jäklats, när jag ska surfa till aftonbladet.se hamnar jag på en annan sida. HUr får jag bort det? De har pekat om den adressen, vart ändrar man detta??

Kollat host-filen?

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 1800X @4Ghz ] [ Asus 1070 ROG Strix ] [ Asus Crosshair VI Hero]
[ 16GB G.Skill RipJawsV 3200Mhz DDR4 ] [ Samsung 960 EVO 500GB + Samsung 850 Pro 256GB ] [ Logitech G933 ] [ Corsair H115i ] [ Win10 x64 Pro ] 3dMark 17.260p CPU-Z

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Eskilstuna
Registrerad
Mar 2003

hosts filen i C:\Windows\System32\drivers\etc

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Jul 2014

Gå via proxy hjälpte för mig när det hände mig samma sak

Admin på Minecraft Servern Noritus.
Ansöka till servern HÄR: http://http://www.sweclockers.com/forum/144-spelservrar-och-klanspel/1307830-vanilla-minecraft-server-soker-aktiva-spelare-och-admins/
Leksakerna får inte plats här :(

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2001

Hittade hosts filen och där står det nåt om aftonbladet, jag kan dock inte editera filen, inte rättigheter...

Dator: Asus Z87m Pro mAtx, i7 4770k@4.3ghz, 16g ram 2133mhz, MSI GTX 1080ti FoundersE, Fractal Design S, Samsung EVO 250 ssd

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Sep 2004
Skrivet av Chichin:

Är det inte dina vänner som jäklats? Du kan väl säga att det var ett skoj litet skämt men att snälla fixa tillbaka? Eller är det här personer du inte vet vilka de är? För jag hade själv inte vetat hur man ändrade tillbaka.

i7-3770K - 4.7Ghz | 32GB X.M.P. | ROG GTX 1080 | ROG SWiFT PG278Q
Black Box / Setup | 3DMark

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2001

Sådär, löst efter att ha kopierat till skrivbordet och editerat:-) Tack för hjälpen, nu måste jag fundera ut nån hämnd:-)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2001

Jorå, det är de som jag jobbar med, vet inte exakt vem det är men har mina aningar, brukar bli såhär när man glömmer låsa datorn;-)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
-
Registrerad
Dec 2004

En bra hämnd vore att göra så att de alltid hamnar på aftonbladet oavsett vilken sida de försöker gå in på.
På de viset får de alltid läsa dålig journalistik och annat trams

Fast iofs borde du nog bara säga tack då de försökte rädda dig från den smörjan

Det fanns en gång en båt...