Permalänk
Medlem

Gigabyte 680 upgradering

Tjabba. jag är i tankarna på att upgradera mitt 680 windforce 2gb till ett 970 windforce 4gb
Är det värt det??
Resterande delarna behövs inte bytas.
i7 4770k 4.2 ghz 16gb vengence 1600mhz
och skall inhandla mig en vattenkylare och byta ut min evo 212

Permalänk

Helt klart. Om du behöver den extra kraften

Sen rekommenderar jag starkt en stor torn-kylare (luft) som tex Noctua NHD15 eller BeQuiet Dark Rock Pro 2.

Visa signatur

APB: Reloaded <3

Permalänk
Medlem

Ett extra begagnat 680 är också ett alternativ men 970 är ett så säkert kort att det känns dumt att rekommendera något annat.

Men gällande kylaren tycker jag också att du ska köpa en stor luftkylare istället, prestanda i toppklass, fläktar du inte behöver byta och du kommer kunna använda den i många år.

Du har redan lagt 300kr på en halvdan kylare, det blir väldigt dyrt om du ska behöva byta ut kylaren igen om några år.

Visa signatur

Case: Lian Li PC-V354B | GPU: Sapphire R9 290 Tri-X | MB: ASUS Z97M-PLUS | CPU: Intel 4970k @ 4,0GHz | Cooler: Noctua NH-C12P | RAM: 24GB cl10 1600MHz | PSU: Cooler Master V550S | Storage: Samsung SSD 830-Series 128GB | 13TB WD RED

Peripherals: Creative Tactic3D Alpha | Filco Majestouch-2 | Logitech G400 | Dell UltraSharp U2312HM

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cruentusa:

Ett extra begagnat 680 är också ett alternativ men 970 är ett så säkert kort att det känns dumt att rekommendera något annat.

Men gällande kylaren tycker jag också att du ska köpa en stor luftkylare istället, prestanda i toppklass, fläktar du inte behöver byta och du kommer kunna använda den i många år.

Du har redan lagt 300kr på en halvdan kylare, det blir väldigt dyrt om du ska behöva byta ut kylaren igen om några år.

Problemet med 680 är inte prestandan i sig. Den är helt ok. Iaf i SLI. Snarare är problemet att 2 GB vram helt enkelt inte är tillräckligt idag.

Visa signatur

Spelriggen: Intel i5 10400F - GTX 1070 - 16GB DDR4 - ASUS TUF GAMING B460M-PLUS - 500 GB SDD - be quiet! 730W - Define Mini C