Permalänk

2.60 GHz gaming

Hej kära forummedlemmar jag hade en fråga, min budgetprocessor pentinum (någonting) som är låst 2.60 ghz kan jag köra krävande spel på den? Tittade upp på canyourunit och det krävdes tydligen bara 2.40 för bf4, är detta bullshit? Och ifall jag vill uppgradera till i5 ( Sandy bridge) behöver jag ett nytt agg just nu ligger mitt på 340 w och har ett gtx750ti, 8 gb ram Corsair 1600 mhz och inga externa kylare utom den som följde med processorn! PS sweclockers borde göra en app och god jul på er i förskott!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

ASUS GTX 980 Ti STRIX
Sennheiser är skönhet
GSP 300 - HD 650

Permalänk
Medlem

hmm du kan inte kolla vad du har för prolle? ladda ner cpuid-z och kolla.

Annars bf4 kör jag på ett 750 ti kort. Men med en "saftigt" klockad amd 760k. Men är det en 4 trådars prolle du har iaf tror jag det skall gå.

https://www.youtube.com/watch?v=jOqzOlAEE9k bf4 i ultra på min rigg med 750 ti. OBS det kortet är ej gjort för att köra det på ultra. High är nog rekommenderat som max. Men går att spela i ultra med.

Om du bara skall byta prolle till i5a o kanske mobo med eller du har rätt socket? Så behöver du inte nytt agg. 750 ti kortet är så strömsnålt så det klarar sig.

Visa signatur

AMD Ryzen 1500X @ stock | Sapphire RX 580 Nitro+ 8GB | Asus ROG Strix B350-F Gaming | 2x8GB 3200MHz Corsair | EVGA Supernova G3 550W | Acer XF270HUA 1440P 144MHz Freesync

Permalänk
Medlem

Skulle också precis som Stimpen rekommendera att du slängde ner CPUID-Z och kollade upp modellnumret på din CPU.
Då blir det genast mycket lättare att bedömma dess prestanda.
God jul på dig också föressten.
/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!

Permalänk
Skrivet av Lifooz:

Skulle också precis som Stimpen rekommendera att du slängde ner CPUID-Z och kollade upp modellnumret på din CPU.
Då blir det genast mycket lättare att bedömma dess prestanda.
God jul på dig också föressten.
/Lifooz

Intel Pentinum G620

Visa signatur

ASUS GTX 980 Ti STRIX
Sennheiser är skönhet
GSP 300 - HD 650

Permalänk
Medlem
Skrivet av CloakTurtle:

Intel Pentinum G620

Den verkar vara runt 10% slöare än en pentium 3220 som idag är en hyfsad budgetlösning. Du borde kunna spela det mesta, men får dra ned på effekter m.m. ibland.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

TT Core V1, i5 3570k, 16GB, XFX RX480 RS, OCZ TR150 240GB + WD Green 1TB, Seasonic 650W Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av CloakTurtle:

Intel Pentinum G620

Som sagt, varken proppen eller resten av din dator verkar vara något att skryta om.
Men det du får göra är att anpassa inställningarna efter spelen.
/Lifooz

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 390!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!