Kan ej koppla mossans bärbara till mitt WIFI

Permalänk
Medlem

Kan ej koppla mossans bärbara till mitt WIFI

Har mossans laptop hemma för skall fixa en sak men den vill inte koppla upp på mitt wifi.
Är en d-link dir-636L tror jag den heter router och hon har en acer typ 1 år gammal laptop.
Jag testade lägga wifin på lite olika kanaler då jag såg den automatiskt lagt sig på kanal 12. Testade 1 och 6 också.

Vi har inga problem att koppla upp våra mobiler på wifi och jag har en typ 4 år gammal laptop acer med som går att köra på wifi och hon har en ny dell laptop som det inte heller är några problem med.

Iaf det står bara "Det går inte att ansluta till det här nätverket" den kan man ta hjälp och jag har kollat runt där och kört ngn felsök etc.

Annars wifi ikonen i win har en liten stjärna eller snöflinga på sig men den har kanske alltid det när den inte är uppkopplad?
Har kollat så wifi är på och flygläget av.

Ngn som har nån idee om varför det ej går? Mossan har wifi hemma med och där är inga problem.

EDIT. jag testade köra igång en wifi punkt med min mobil och den kan datorn koppla upp sig mot. Skumt. är det ngt protokoll eller ngt som måste aktiveras i datorn för den skall koplla upp mot routern?

Visa signatur

AMD Ryzen 1500X @ stock | Sapphire RX 580 Nitro+ 8GB | Asus ROG Strix B350-F Gaming | 2x8GB 3200MHz Corsair | EVGA Supernova G3 550W | Acer XF270HUA 1440P 144MHz Freesync

Permalänk
Medlem

mossan?? Du menar väl morsan

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av fermia:

mossan?? Du menar väl morsan

Korrekt.

Visa signatur

AMD Ryzen 1500X @ stock | Sapphire RX 580 Nitro+ 8GB | Asus ROG Strix B350-F Gaming | 2x8GB 3200MHz Corsair | EVGA Supernova G3 550W | Acer XF270HUA 1440P 144MHz Freesync