Nytt GTX 660 och skärmen går i energisparläge

Permalänk
Medlem

Nytt GTX 660 och skärmen går i energisparläge

Hej, jag har idag hjälpt min sambos lillebror att sätta ihop sin nya dator.
Han har köpt ett nytt Geforce GTX 660 och ett Aeorocool xpredator chassi, men använder ett GAMMALT moderkort med processor från en Dell dator.

När vi fick ihop den och skulle starta så startar skärmen och visar LG loggan och går sedan in i energisparläge.
Grejen är den att den gjorde så förut till och från med det gamla grafikkortet så jag börjar undra om det är något fel med moderkortet eller om det kan vara skärmen som håller på att säga upp sig.
Någon som har någon idé om vad det kan vara? Kan även ge mer specifikationer om det behövs.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Necrozze:

Hej, jag har idag hjälpt min sambos lillebror att sätta ihop sin nya dator.
Han har köpt ett nytt Geforce GTX 660 och ett Aeorocool xpredator chassi, men använder ett GAMMALT moderkort med processor från en Dell dator.

När vi fick ihop den och skulle starta så startar skärmen och visar LG loggan och går sedan in i energisparläge.
Grejen är den att den gjorde så förut till och från med det gamla grafikkortet så jag börjar undra om det är något fel med moderkortet eller om det kan vara skärmen som håller på att säga upp sig.
Någon som har någon idé om vad det kan vara? Kan även ge mer specifikationer om det behövs.

Snurrar grafikkortet igång öht? Sitter alla kablar, inklusive skärmkabeln rätt?

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daemon:

Snurrar grafikkortet igång öht? Sitter alla kablar, inklusive skärmkabeln rätt?

Grarikkortets fläktar snurrade ibörjan, men nu gör dom inte det heller. CPUns fläkt snurrar inte heller och har aldrig gjort. Testade idag även med det gamla grafikkortet och det kom upp samma på skärmen och dens fläkt snurrar inte heller...

Är det någon kabel som inte sitter rätt någonstans i moderkortet? Eller är moderkortet trasigt?

Kan även passa på att kolla, han köpte nytt nätaggregat också och då i moderkortet sitter det ett vanligt 24-pin, och ifrån det nya nätaggregat så kommer den en 24-pinare men dom sista 4 skulle man inte stoppa in i dem socketen, måste dom gå in någonannanstans eller går det bra att dom inte sitter i?

Skickades från m.sweclockers.com