Wifi saknas på nybyggt dator med windows 8.1

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2014

Wifi saknas på nybyggt dator med windows 8.1

Hej, för två dagar sen byggde jag min egen dator, har installerat orginal Windows 8.1
Problemet är att jag saknar wifi anslutning, med ethernet funkar det men har ej wifi.
Kan problemet vara pga. min moderkort som är MSI Z97 G-55 SLI? Har den ingen wifi?
Mvh Tmk

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2014

den har inget wifi

win8.1|amd fx 8320 4.2 ghz|gigabyte gtx 660 2gb oc|gigabyte 990fxa ud5|8gb ram|Fractal Design Integra R2 750W|Fractal Define S|CM 212 evo

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2014

...
Vad rekommenderar du att jag ska köpa för att få bra wifi anslutning?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lerum
Registrerad
Dec 2011
Skrivet av Tmk.:

Hej, för två dagar sen byggde jag min egen dator, har installerat orginal Windows 8.1
Problemet är att jag saknar wifi anslutning, med ethernet funkar det men har ej wifi.
Kan problemet vara pga. min moderkort som är MSI Z97 G-55 SLI? Har den ingen wifi?
Mvh Tmk

Köp en separat Wi-Fi sticka. T. ex. en sådan: http://www.inet.se/produkt/5404455/asus-usb-n53-dual-band-n60...
Den har jag och den fungerar kanon.

Jag har en dator som fungerar, ibland spelar jag på den. Mina leksaker speglar mina intressen ganska bra:
Leksak #1: Canon EOS 7D Mark II med 18-135 USM, 50 f/2.8
Leksak #2: Taylor 214ce DLX Sunburst
Leksak #3: Taylor GS Mini Koa
Övriga prylar: | OnePlus X | Nexus 9 | HP Elitebook 820 | Moto 360 |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Apr 2014

Oftast har stationära datorer inte inbyggt trådlöst nätverkskort. Vad detta betyder för dig är att du måste köpa antingen ett externt eller internt nätverkskort, ett internt kopplas in inuti datorn, på moderkortet. Ett externt kopplas in via USB.

Jag är inte så insatt i nätverkskort, men det här är ett exempel på en relativt populär och okej prissatt sticka: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1025084.

Dator: R9 290 Ref. | i7 2600k | MSI Z77 | In-Win 904 | EVGA Supernova G2 750W
Tangentbord: HHKB PRO 2 | IBM Model M | Dell AT102W | KBP V60 MX Clear
Prylentusiast, Pythonist i dubbel bemärkelse och di-agnostiker.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2014

Okej, då köper jag den imorgon. Tack för hjälp

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2012

Med ett nätverkskort kan Du använda riktantenn. Det underlättar om Du får problem med signalstyrkan. En Usb sticka är ju enkel att ansluta om Du tycker det är viktigt.