Fractal Design Define R5 med en h100i i fronten

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sölvesborg
Registrerad
Okt 2011

Fractal Design Define R5 med en h100i i fronten

Hejsan, jag har precis införskaffat mig det nya Define R5 chassit och jag undrar om jag kan montera min h100i i fronten. Jag siktar på så låg ljudnivå som möjligt det är därför jag inte sätter den i toppen utav chassit. Kylningen är ju sjukt viktigt med det är därför jag frågar er ska jag montera min h100i i fronten eller i toppen av chassit?

Tack på förhand och God Jul!

MB: Asus Z170-A |CPU: I5 6600K 4.5Ghz |CPU-kylare: Corsair H100I |GPU: EVGA GTX 780 |RAM: Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB |PSU: Corsair AX860I |Chassi: Fractal Design R5 |OS: Windows 10 |SSD/HDD: Samsung 840Pro 256GB, WD Red 3tb |Headset: Corsair Vengeance 2000 |Mus: Razer taipan |Tagentbord: Razer BlackWidow Ultimate 2013 elite. |Externt ljudkort: Line 6 UX2. |Studiomonitorer: Yamaha HS7.|

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kinna
Registrerad
Jan 2012

jag har en R4:a och för mig var den nätt och jämnt. blev jobbigt med fläktfiltret. var svårt att sätta på och ta av.

vet inte hur det är på R5:an men kan hända att den inte vill bli monterad.

4690K @ 4.8 Ghz 1.333 V Powered by Asus Ranger, Cooled by Corsair H100i
Mitt problem: Bra kisel, dålig kylning|Simon253s problem : Dåligt kisel, bra kylning.
Citera för svar|Fraktfritt
Flickr

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Mar 2012

OM R5 har samma mått som R4 så ska det gå annars så får du väll byta till NZXTs X60 som har längre tub.

| Asus Rampage IV Gene | i7 3930K 4 GHz | 8GB Corsair Vengeance |
| EVGA 980TI ACX 2.0 SC+ | Corsair AX850W | Kingston 128 + Vortex 4 256 | Fractal Design Define R5 |

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2014
Skrivet av Cryptoraptor:

http://i.imgur.com/Yyoj8ct.jpg

OM R5 har samma mått som R4 så ska det gå annars så får du väll byta till NZXTs X60 som har längre tub.

Du kanske borde vända på din.

ASUS Z87-K ATX | Intel Core i5 4670K @3.9GHz (Haswell) | Corsair H75 | Corsair 8GB CL9 VENGEANCE LP RÖD @1600Mhz | Corsair CX 600W 80+ Bronze | Sapphire R9 280X 3GB DUAL-X OC | Fractal Design Define R4 (Black)

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2011

Jag har en H60v2 i mitt R5, och det var lite tight att montera radiatorn direkt mot chassit. Vet ej om h100 har samma längd på rören. Fick vålda lite obekvämt mycket för att få det att nå.

Mitt tips är att sätta en fläkt mellan radiatorn och själva chassit, alltså så att du får en push effekt. Då skall det inte vara några problem.

Som jag gjorde tllslut vara att sätta båda medföljande 140mm fläktarna i fronten direkt bakom damfiltret. Alltså "utsidan" av chassit. På insidan har jag push/pull på radiatorn. Dock tror jag att min push/push/pull montering ger luftvägar som skapar lite störande ljud.

Kan det även bero på vad man har för moderkort också? Alltså avståndsmässigt.

Hoppas jag kunde förklara något förståeligt.