Fractal Design Define R5 med en h100i i fronten

Permalänk

Fractal Design Define R5 med en h100i i fronten

Hejsan, jag har precis införskaffat mig det nya Define R5 chassit och jag undrar om jag kan montera min h100i i fronten. Jag siktar på så låg ljudnivå som möjligt det är därför jag inte sätter den i toppen utav chassit. Kylningen är ju sjukt viktigt med det är därför jag frågar er ska jag montera min h100i i fronten eller i toppen av chassit?

Tack på förhand och God Jul!

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

jag har en R4:a och för mig var den nätt och jämnt. blev jobbigt med fläktfiltret. var svårt att sätta på och ta av.

vet inte hur det är på R5:an men kan hända att den inte vill bli monterad.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk

OM R5 har samma mått som R4 så ska det gå annars så får du väll byta till NZXTs X60 som har längre tub.

Visa signatur

| Asus ROG STRIX Z370-F | i7 8700K 4.7 GHz |
| 16GB Corsair Vengeance | MSI GTX1080ti Sea Hawk EK |
| FSP Aurum 650W | Samsung 960Pro 512GB |
| Fractal Design Define R5 | Rog Swift PG348Q |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cryptoraptor:

http://i.imgur.com/Yyoj8ct.jpg

OM R5 har samma mått som R4 så ska det gå annars så får du väll byta till NZXTs X60 som har längre tub.

Du kanske borde vända på din.

Permalänk

Jag har en H60v2 i mitt R5, och det var lite tight att montera radiatorn direkt mot chassit. Vet ej om h100 har samma längd på rören. Fick vålda lite obekvämt mycket för att få det att nå.

Mitt tips är att sätta en fläkt mellan radiatorn och själva chassit, alltså så att du får en push effekt. Då skall det inte vara några problem.

Som jag gjorde tllslut vara att sätta båda medföljande 140mm fläktarna i fronten direkt bakom damfiltret. Alltså "utsidan" av chassit. På insidan har jag push/pull på radiatorn. Dock tror jag att min push/push/pull montering ger luftvägar som skapar lite störande ljud.

Kan det även bero på vad man har för moderkort också? Alltså avståndsmässigt.

Hoppas jag kunde förklara något förståeligt.