Android hotspot/tethering "limited" endast på desktop - men båda funkar med andra enheter!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2012

Android hotspot/tethering "limited" endast på desktop - men båda funkar med andra enheter!

Hej, jag har en OnePlus One som jag försöker sätta upp en hotspot med. Inga problem att koppla till laptop eller tablet, men jag får limited connection med desktopen som kör Windows 8.1 Pro (jag har en wifi adapter till när det behövs, då bredbandet ibland är sjukt instabilt). Det går även bra att ansluta desktopen till hem-wifi.

Det jag har testat är:

• starta om mobil och desktop

• ansluta på olika sätt (hotspot-laptop JA, hotspot-tablet JA, hotspot-desktop NEJ, vanligtwifi-desktop JA, 3g-mobil JA, ethernet-desktop JA)

• byta inställningar för hotspot i mobilen (namn, lösenord, säkerhet)

• "forget" wifi-anslutningen till hotspoten på desktopen

• cmd>ping google.com på desktopen (funkar ej med hotspot)

• kolla properties för wifi adaptern på desktop - IPv4 och v6 har båda automatic osv

Har någon en idé om vad jag skulle kunna göra? Helt slut på idéer. Båda enheterna verkar ju fungera, men inte i just detta fall.

Intel i5 4670k @ 4,2GHz, 1,106V // Gigabyte Z87-HD3 ATX // Kingston HyperX blu 2x4GB + Fury 2x4GB 1600MHz 10-10-10-27 1,5V // CoolerMaster Hyper 212 EVO // Samsung EVO 840 250GB // NZXT Phantom // Gigabyte 290 4GB // EVGA NEX750G // Windows 8.1 Pro 64