Problem med grafikkort GTX 560 Ti

Permalänk
Medlem

Problem med grafikkort GTX 560 Ti

Hej!

Har på senare tid börjat låta konstiga ljud från grafikkortet. Jag kollade alla fläktar men det hade inte med det och göra. Sen så körde jag en arena med en kompis på WoW och hela skärmen ballade ur, tog en screenshot på det som finns längst ner.
Börjar bli orolig att grafikkortet håller på att dö, hade varit tacksam för input om ni vet vad problemen beror på, om det har med drivrutiner eller annat och göra med.

Tack på förhand

Permalänk
Skrivet av Maerran:

Hej!

Har på senare tid börjat låta konstiga ljud från grafikkortet. Jag kollade alla fläktar men det hade inte med det och göra. Sen så körde jag en arena med en kompis på WoW och hela skärmen ballade ur, tog en screenshot på det som finns längst ner.
Börjar bli orolig att grafikkortet håller på att dö, hade varit tacksam för input om ni vet vad problemen beror på, om det har med drivrutiner eller annat och göra med.

Tack på förhand

http://i.imgur.com/Pg9rfJ7.png

Det kan vara så att det är temperaturrelaterat. Grafikkort är ganska varma komponenter. Detta i sin tur kan leda till mikrosprickor i lödningarna på kortet. Enda möjliga åtgärden om det är mikrosprickor är att "baka" kortet i ugn för att försluta lödningarna igen. Notera att detta är en sista väg ut på ett grafikkort. Finns flera trådar om bakning av grafikkort här på forumet. Jag har själv en gång bakat (faktiskt 2 gånger) ett 8800GT kort framgångsrikt som hade packat ihop.

Btw...dubbelpostning är inte tillåtet. Du lär få smisk av en moderator

Visa signatur

MB Asus Z-97-A CPU i5-4690K GPU Sapphire R9 290X RAM 2*4GB Corsair Vengence i 2133MHz PSU OCZ ZT 750W Lagring 2*240GB Intel 330 SSD Kylning CPU Corsair H100i Chassie FD R4 Skärmar 2*AOC I2757Fm Router Asus RT-AC68U Bredband Bahnhof 100/100 fiberlina på stadsnät

"If it aint broken, dont fix it...or?"