Det här med dåliga och vilseledande komentarer

Permalänk

Det här med dåliga och vilseledande komentarer

heej

har märkt att många ger överdrivna kommenterar på saker när dom köper från nätet tex "super bra kylpasta gör att min dator gick ner från 98 grader till otroliga 9 grader man känner hur den kyler ner hela rummet" om ni förstår vad jag menar.

Tänkte starta en tråd här om konstiga och överdriva komentarer folk ger saker på diverse sidor.

tex denna annonsen kolla under recensioner

http://www.netonnet.se/art/dator/komponenter/kylning/noctua-n... om detta ska stämma hur kallt har han i rummet?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define XL R2 Titanium
Grafikkort: palit 1070 Jetstream
Nätaggregat: Silver Power SP-SS500 500W
CPU: Intel Core i7-2700K Processor 3500 MHZ
Moderkort: ASUS ROG MAXIMUS V FORMULA

Permalänk
Hedersmedlem

Om vi ska ta just den recensionen så tror jag inte han överdriver de siffror han har läst av, men jag tror inte heller att hans processor visar rätt siffror. Speciellt AMD har haft lite missvisande siffror som brukar ligga 10-20 grader under vad normala och rimliga siffror brukar liga på.

Jag skulle tro att de flesta av liknande kommentarer handlar om okunskap och/eller viljan att fånga läsare à la Aftonbladet.

Visa signatur

"The more you learn, the more you realize how little you know."

Permalänk
Medlem

Att skotta snö är inte alltid kul. Behöver man göra det inomhus blir det rätt jobbigt.
(Borde vara minusgrader i rummet om verklig temperatur på processorn är 11 grader utan att använda någon "zub zero" kylning)