Låst på 324 MHz - SLI GTX 780 Ti

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2014

Låst på 324 MHz - SLI GTX 780 Ti

Hej!

Har ett problem som verkar vara rätt vanligt efter en del googlande.
Det sekundära grafikkortet i en SLI-setup är låst på 324 MHz (se bilden längst ner).

Moderkortet är ett MSI Z87-S02 INET EDITION ATX, grafikkorten är ASUS GTX 780 Ti.

Har försökt ominstallera nvidia-drivrutiner, rensat profiler i Afterburner, lyft ur och satt in grafikkortet om det skulle vart något glapp.
Förslag?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Min röda stol
Registrerad
Jul 2014

Det hände för mig också, jag bara ominstallerade drivrutinerna, fast det har du redan gjort :/ testa köra kortet ensamt och fixa drivrutinerna igen, mitt förslag

| Rotmoset På Burk => | R4 Define | i5 Kvarg Extreme Edition (4670K) @ 4.3Ghz, 1.275V w/ PH-TC14PE | Asrock Z87 Extreme6/ac | GTX 1080 SuperJetStream @ Stock/StockMhz | HyperX Fury 16GB 4x4 @ CL10 1600Mhz | RM650 | Kingston V300 120GB | 2TB HDD | Logitech G710+ | QPad QH-85 | Naos 7000 @ 800DPI | LG G4 (Rooted) | Acer GN246HLBbid @ 1920x1080 144Hz | BenQ G2420HDBL @ 1920x1080 60Hz |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Alfta/Skara
Registrerad
Apr 2009

Säker på att du har aktiverat SLI i kontrollpanelen? Tänkte på att det ena kortet tycks gå i idle/desktop-mode.
Har spelet någon sli profil?

Quake, världens bästa e-sport!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2014

Allt funkade fin fint. Ända till jag uppdaterade drivrutinerna till dom senaste.
Alla bench tester visar att det är bara en GPU som jobbar efter uppdatering. Så backar jag tillbaka till dom gamla drivarna funkar allt som det ska igen.
Hur kan det komma sig?
Det är Asus egna drivare som jag använder
Jag har även kört kortena ett och ett.
Och även kastat om ordningen på dom.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Aug 2009

om du uppdaterar drivrutiner och får problem som du inte hade innan så är det oftast en god idé att göra en ordentlig ominstallation med de äldre drivrutinerna som fungerade som de skulle.

ladda ner http://www.guru3d.com/files-details/display-driver-uninstalle... och följ instruktionerna. sedan installerar du de gamla drivrutinera.

Stationär: Phanteks Enthoo Primo | Corsair HX750i | EVGA Z170 FTW | i7 6700K Delid 4,8GHz | EVGA GTX 1080 2126MHz | Custom Loop | Corsair Dominator Platinum 16GB 3000MHz | Creative Sound Blaster Zx
Kringutrustning: ASUS MG279Q/AOC q2770Pqu | Logitech G600 | Corsair Vengeance K70 | Philips Fidelio X2 | Apple MBPr 13"

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Västerås
Registrerad
Apr 2004
Skrivet av Whylex:

Allt funkade fin fint. Ända till jag uppdaterade drivrutinerna till dom senaste.
Alla bench tester visar att det är bara en GPU som jobbar efter uppdatering. Så backar jag tillbaka till dom gamla drivarna funkar allt som det ska igen.
Hur kan det komma sig?
Det är Asus egna drivare som jag använder
Jag har även kört kortena ett och ett.
Och även kastat om ordningen på dom.

Vadå asus egna drivare? Är nvidia som släpper drivrutiner..är väl något problem med senaste. Är det .75 du körde?