Trögt internet och inte alls vad vi betalar för!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2014

Trögt internet och inte alls vad vi betalar för!

Som titeln säger har jag under en längre tid haft problem med mitt internet från Telia, dessa problem har pågått sedan innan DDoSen av Telia och jag har ingen aning om vad som händer.

bl.a har jag över 1000ping på CS:GO och även när jag spelar GTA Online på mitt PS3 så flyger alla runt och jag disconnectar väldigt ofta.
Enligt bredbandskollen ska jag ha så att jag iaf ska kunna spela, se bild -> http://i.gyazo.com/e6748bdbb254d00988ca1a6c6c54639d.png

Detta är egentligen inte (heller) fullt vad vi betalar för då statusen på routern påstår att den leverar 65,0Mbit/s
Sitter även relativt nära routern, vet någon på VILKET SÄTT man ska kontakta Telia om detta får ni gärna lämna en kommentar!

Detta kan vara lite rörigt och ni får fråga mer om det är något ni inte fattar! ^^

EDIT: Internet funkar BÄTTRE när hela familjen sover, men så fort någon använder t.ex TV'n eller bara Mobilen så blir det skitsegt och så borde det ju inte vara? Det ska ju klara några enheter iaf!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2014
Skrivet av ByRektz:

Detta är egentligen inte (heller) fullt vad vi betalar för då statusen på routern påstår att den leverar 65,0Mbit/s

!

Det är endast link hastigheten mellan routern och datorn, och har inget med internet att göra.

Hur mycket ska du igentligen ha som du betalar för och hur mycket får du när ingen annan än du använder det och när det är fler som använder det?

Köra skoter!!!

Java, c, c++, c#

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2014

Bilden från Gyazo som finns i posten är från nu på dagen, återkommer senare när dom andra lagt sig med vad jag har då!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppland
Registrerad
Jul 2002
Skrivet av ByRektz:

...
Sitter även relativt nära routern
...

Sitter nära routern? Du kör trådlöst? Prova att köra med kabel och se om du får samma problem.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Romelanda
Registrerad
Nov 2009

Vad är det för uppkoppling?
Gissar 4G, och då är problemen troligen pga dålig täckning / överbelastat nät.

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2006

Vad är det för typ av uppkoppling? och som ovan kör du trådlöst så är din hastighet ganska normal.
Vill du komma upp i vad du betalar för så är det trådat, eller möjligen trådlöst med AC standard som gäller.

Cooler Master ATCS840, corsair AX750, Asus Sabertooth X58, i7 950, Highend vattenkylning, 12Gb Corsair, GTX275, Raptor 150, Spinpoint F1 1Tb x3, WD 640black, Windows 7 x64, Asus Xonar Essence STX. Skärm Dell U2711.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2012
Skrivet av ByRektz:

EDIT: Internet funkar BÄTTRE när hela familjen sover, men så fort någon använder t.ex TV'n eller bara Mobilen så blir det skitsegt och så borde det ju inte vara? Det ska ju klara några enheter iaf!

Hur många kan samtidigt gå igenom en smal dörröppning?

Om någon skickar paket över wifi så kan din dator inte skicka paket samtidigt utan är tvungen att vänta på sin tur. Samma sak med internetförbindelsen, två datorer kan inte skicka trafik samtidigt utan någon måste vänta på sin tur.

Och vänta med att skicka paket är samma sak som "lagg".

För övrigt har du inte berättat hur mycket ni betalar för.