"Display driver nvidia windows kernel mode driver version 344.75 stopped responding"

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2013

"Display driver nvidia windows kernel mode driver version 344.75 stopped responding"

Hej! Får detta felmeddelande varje gång jag surfar med för många fönster öppna i chrome eller när jag spelar vilket spel som helst.. Vet inte vad jag ska göra åt det.

Jag har prövat att
- ominstallera grafikdrivrutinerna
- att ha igång windows basic istället för windows aero
- installera Microsoft Fixit 50848

Allt det ovanstående utan resultat.

Mina komponenter om det hjälper
Gigabyte PH67-DS3 B3
EVGA GeForce GTX 460 1024MB FPB
BenQ TFT 21.5'' G2250
640GB Samsung 2.5" HM641JI
Intel Core i3 2100 3,1GHz
Corsair 4GB (1x4096MB) CL9 1333Mhz XMS3
Fractal Design Tesla 650W 80+
BitFenix Merc Alpha Svart
Samsung SH-222AB, SATA Svart OEM

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2002
Skrivet av Brutosaur:

Hej! Får detta felmeddelande varje gång jag surfar med för många fönster öppna i chrome eller när jag spelar vilket spel som helst.. Vet inte vad jag ska göra åt det.

Jag har prövat att

Gigabyte PH67-DS3 B3
BenQ TFT 21.5'' G2250

Började problemet iom version 344.75 av drivrutinerna? Försvinner det med tidigare/senare versioner?

Intel i7 6850k || Asus X99-A II || Evga GTX 980Ti || Kingston HyperX Fury 2666 64GB || Samsung 950 Pro 512GB || XB270HU 1440p IPS G-Sync

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Saltsjöbaden
Registrerad
Jun 2014
Skrivet av Brutosaur:

Jag har prövat att

Gigabyte PH67-DS3 B3
BenQ TFT 21.5'' G2250

Lägg in senaste versionen istället.
Jag hade samma problem med 344.75. Försvann med nyaste drivarna.
Skickades från m.sweclockers.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2013
Skrivet av nackskägg:

Ska göra det, får se om det funkar.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2013
Skrivet av evil penguin:

Började problemet iom version 344.75 av drivrutinerna? Försvinner det med tidigare/senare versioner?

Tyvärr så funkar det inte med några drivrutiner.

Skrivet av nackskägg:

Gjorde det, men jag får blåskärm varje gång jag startar datorn oavsett vilka drivrutiner jag har. http://imgur.com/XlbxOEE (bilden är suddig) funkar utan problem att starta upp datorn när jag inte har några drivrutiner installerade dock.

Trädvy Permalänk
Moderator
Plats
Omnipresent
Registrerad
Okt 2004
Skrivet av Brutosaur:

Tyvärr så funkar det inte med några drivrutiner.

Gjorde det, men jag får blåskärm varje gång jag startar datorn oavsett vilka drivrutiner jag har. http://imgur.com/XlbxOEE (bilden är suddig) funkar utan problem att starta upp datorn när jag inte har några drivrutiner installerade dock.

Verkar som ditt grafikkort är på väg att säga upp sig. Du skulle kunna testa att baka det i ugn om du inte har garanti kvar på kortet. Finns ett par trådar om detta i Övrigt tråden.

Gud är Död! - Nietzsche
Nietzsche är Död! - Gud

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Motala
Registrerad
Okt 2013

Prova DDU från 3Dguru.com. Det programmet rensar bort alla drivrutiner för grafik du har på datorn. Jag har kört det själv några gånger för att fixa underliga grafikproblem.
Om det inte funkar, kolla Prisjakt efter nytt kort.

Edit/
Jag hade samma problem med Firefox innan jag installerade de senaste drivarna. Vissa sidor kraschade grafiken för mig.

Phanteks Enthoo Primo - EVGA SuperNOVA 1200 P2 - Asus Z97 A - i7 4790K - 16Gb 1600 MHz RAM - 2 x GTX 1080 Ti - Acer Predator XB321HK - Xonar Essence STX - Sennheiser G4ME ONE - Win 10 PRO

Trädvy Permalänk
Moderator
Plats
Omnipresent
Registrerad
Okt 2004

#Tråd rensad#

§ 4 Bumpning

Det är inte tillåtet att skriva inlägg som endast är till för att flytta tråden högre upp i trådlistningen (så kallad bumpning). Däremot är det tillåtet att skriva flera inlägg i rad förutsatt att varje nytt inlägg tillför information eller på annat sätt för diskussionen framåt. Regeln finns för att alla ska få samma chans att få sina trådar uppmärksammade och för att forumet ska bli så överskådligt som möjligt.

Var snäll och titta igenom våra regler en gång till, så slipper jag låsa dina trådar i framtiden.

God Jul!

/moderatorn

Gud är Död! - Nietzsche
Nietzsche är Död! - Gud

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2013

Tja! Såg din tråd och kom ihåg att jag hade samma problem för ett par år sedan. Efter lite letande i mina gillade videoklipp på youtube , så hittade jag videon som fixade det för mig Länkar den här. Hoppas att den löser det för dig

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2013
Skrivet av Jalle64:

Verkar som ditt grafikkort är på väg att säga upp sig. Du skulle kunna testa att baka det i ugn om du inte har garanti kvar på kortet. Finns ett par trådar om detta i Övrigt tråden.

Gjorde det idag, och gissa vad? jag får ingen blå skärm när jag startar upp datorn med dem senaste drivrutinerna installerade. Vet inte om det första problemet jag hade löste sig eftersom datorn bara har varit i gång i några minuter. Men tack så mycket för ditt råd.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Edsbyn
Registrerad
Sep 2011

Om problemet kvarstår, Testa med andra ram minnen om du har möjlighet.

Stationära:- FD Define C - MSI Z87 G45 - 4770K @4,3Ghz + Corsair H110 med 2x Noctua NF-A14 - Corsair Vengeance PRO 2133mhz 2x8GB - XFX Pro series 850w - MSI GTX 1080 Gaming X -2x Samsung 850 EVO 250GB -
Bärbar: Asus G75VX - MSI GE73VR
Monitor: Asus PB278Q + LG 27EA73LM 27" Headset: Steelseries Siberia 800 Mus: Logitech G602 Tangentbord: Func KB-460