Permalänk
Medlem

AVG web tuneup?

Hej!

Jag va tvungen att fixa ett nytt Antivirus idag och då blev det en 30 dagars trial på AVG Antivirus 2015, tänkte ju sedan ändra den till AVG Free när 30 dagar har gått ut!
Men nu till det lilla problemet då, jag installera avg etc och sedan börja det ploppa upp en ruta nere i högra hörnet som jag lät installera, kanske dumt men jag tänkte inte på det!
Då blev AVG Web tuneup installerat och min dator känns lite segare etc, läste sedan på internet att detta är något 3 parts skit, bör jag ta bort denna eller vad vet ni om den?
(Jag är lite nojjig vid sånna här saker! )

// Hueaa

Permalänk
Medlem

Bumpar tråden då jag har problem att avinstallera AVG Web Tune Up. Har testat deras egna AVG Remover men det fungerar inte. Står att det inte finns något program för att slutföra åtgärden, när jag försöker avinstallera.

Hur göra?

Visa signatur

New Spirit. New Attitude

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Om programmet finns kvar i listan bland alla installera program, kan du använda dig av Wise Program Uninstaller, som låter dig tvinga fram en sökning efter alla kvarlevande filer som inte blev borttagna vid installationen.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem
Skrivet av torbjorn_75:

Konstigt nog kommer AVG Web Tune Up inte upp där.
Men finns fortfarande kvar på Lägg till/ta bort program.

Edit: har Win10

Visa signatur

New Spirit. New Attitude

Permalänk
Medlem
Skrivet av Airikr:

Om programmet finns kvar i listan bland alla installera program, kan du använda dig av Wise Program Uninstaller, som låter dig tvinga fram en sökning efter alla kvarlevande filer som inte blev borttagna vid installationen.

Detta fungerade! Tackar.

Visa signatur

New Spirit. New Attitude

Permalänk
Avstängd

Tog bort det häromdagen var tvungen att först köra
http://aa-download.avg.com/filedir/util/AVG_Remover.exe
sedan manuelt ta bort c:\program\Avg........ även manuelt radera c:\program (x86)\Avg..... och C:\ProgramData\Avg...

Reboota sedan när man kör uninstall från "lägg till ta bort program" så kommer den säga att programet inte hittas och så försvinner den från listan över installerade program.

Det här gälller windows 10

Kör numera med Bitdefender Internet Security 2017,, 100kr för 2 år på ebay....

Permalänk
Medlem

Känns tryggt med ett antivirus som installerar sånt där skräp? Vad har hänt med avg egentligen?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kiane:

Känns tryggt med ett antivirus som installerar sånt där skräp? Vad har hänt med avg egentligen?

Skickades från m.sweclockers.com

Trådskaparen skrev ju att han/hon fick en popup-ruta som personen klickade på. Då installerades AVG Web TuneUp. Med andra ord var det bara ett tillägg till AVG Antivirus som företaget tipsade om. Troligtvis var det samma ruta som dök upp för mig, när jag hade installerat AVG Antivirus på mitt virtuella Windows 7.

När jag klickade på "OK", så installerades AVG Web TuneUp.

Det bara en "olyckshändelse" att trådskaparen (och även fler personer) fick AVG Web TuneUp installerat. Det gäller att vara uppmärksam om vad som händer och läsa igenom allt som står i varje ruta. Annars kan misstag hända

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Airikr:

Trådskaparen skrev ju att han/hon fick en popup-ruta som personen klickade på. Då installerades AVG Web TuneUp. Med andra ord var det bara ett tillägg till AVG Antivirus som företaget tipsade om. Troligtvis var det samma ruta som dök upp för mig, när jag hade installerat AVG Antivirus på mitt virtuella Windows 7.

http://i.imgur.com/3p7f3i3.jpg

När jag klickade på "OK", så installerades AVG Web TuneUp.

http://i.imgur.com/zNIUsjN.jpg

Det bara en "olyckshändelse" att trådskaparen (och även fler personer) fick AVG Web TuneUp installerat. Det gäller att vara uppmärksam om vad som händer och läsa igenom allt som står i varje ruta. Annars kan misstag hända

Men ändå, att ett antivirus promotar sånt skräp. Använder ju antivirus och dylikt för att slippa drabbas av sånt..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kiane:

Men ändå, att ett antivirus promotar sånt skräp. Använder ju antivirus och dylikt för att slippa drabbas av sånt..

TuneUp-program och liknande ingår i säkerhetskretsen, så det är med andra ord rätt så vanligt att antivirus-program använder sådana funktioner. Bland annat Bitdefender använder sig av TuneUp-lösningen, men det får man endast med i Total Security-paketet. Om de andra paketen tipsar om TuneUp, låter jag vara osagt.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Airikr:

TuneUp-program och liknande ingår i säkerhetskretsen, så det är med andra ord rätt så vanligt att antivirus-program använder sådana funktioner. Bland annat Bitdefender använder sig av TuneUp-lösningen, men det får man endast med i Total Security-paketet. Om de andra paketen tipsar om TuneUp, låter jag vara osagt.

Där ser man, kanske bara jag som är nojig då

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kiane:

Där ser man, kanske bara jag som är nojig då

Jag fick frågan varenda gång jag startade datorn om att installera Web Tune Up. Riktigt jobbigt när popup-rutan dyker upp varje dag när man tryckt Decline 100 ggr
Måste ha tryckt Accept av en olyckshändelse. Nu kör jag F-Secure istället

Visa signatur

New Spirit. New Attitude

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kiane:

Där ser man, kanske bara jag som är nojig då

Troligtvis Man ska alltid läsa på om vad det paket man är intresserad av, innehåller. Detta gäller även alla popup-rutor som dyker upp!

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Airikr:

Troligtvis Man ska alltid läsa på om vad det paket man är intresserad av, innehåller. Detta gäller även alla popup-rutor som dyker upp!

De lyckades visa den tillräckligt många gånger för att jag skulle tröttna och trycka fel iaf. Well played

Visa signatur

New Spirit. New Attitude

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ciirree:

De lyckades visa den tillräckligt många gånger för att jag skulle tröttna och trycka fel iaf. Well played

Ja, så är det gällande reklam för sina tjänster, tyvärr.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.