Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2013

Grafikkort sönder?

Hej, idag när jag skulle starta datorn fick jag inte upp någon bild på skärmarna, har haft lite problem nyligen med grafikkortet. Testade koppla in skärmen i moderkortet och där får jag bild... Är det bara att köpa nytt elr vad tror ni det kan vara?

Har ett MSI 660.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kista
Registrerad
Sep 2011

Testa ta ut strömmen ur datorn, trycka på on knappen ett par gånger, sätt i ström kabeln och hit it!

Om inte det funkar testa ta ut Klock batteriet som sitter på moderkortet (CMOS battery)

Om inget av det funkar .. överväg ett nytt grafikkort!

Intel I7 3770k, MSI G45-Z77A, Corsair Vengenance Low Profile 2x 8GB, Samsung Evo 840 250 GB, Fractal Design Define R4, Cooler Master Evo 212, Corsair HX650 v2, 1 TB Western Digital Green Caviar, Asus Dvd Brännare.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2013

Tack för snabbt svar.

Du tror inte det är moderkortet då eftersom jag får bild i det eller?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kista
Registrerad
Sep 2011

Att du får bild utav moderkortet betyder 1 sak. dens port funkar, det kan vara så att din PCI-E plats är trasig, det kan vara så att du behöver göra som jag skrev ovanstående, det kan vara så att du behöver ta ut dina minnes stickor o sätta tillbaka dom.

Det kan vara en hel del. get to work and start trying stuff!

Intel I7 3770k, MSI G45-Z77A, Corsair Vengenance Low Profile 2x 8GB, Samsung Evo 840 250 GB, Fractal Design Define R4, Cooler Master Evo 212, Corsair HX650 v2, 1 TB Western Digital Green Caviar, Asus Dvd Brännare.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2013

Är det bara att ta ut batteriet och sätta i det igen?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kista
Registrerad
Sep 2011

Först tar du ut strömmen ur datorn, trycker på ON knappen flera gånger för att släppa strömmen ur datorn och efter det så kan du börja pilla i datorn.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2013

Satte i mitt gamla grafikkort, skärmen funkar. Det nya har väl lagt av då... Får se om 970 kommer på rea så får man ta o köpa det

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kista
Registrerad
Sep 2011

Alright då vet man, vad har du för Rigg?

Vad är din budget för ett grafikkort?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Sep 2007

Köper du nytt grafikkort måste du ta reda på EXAKT vad du har för nätagg (märke, modell, serie) och hur gammal den är. Budget och ännu sämre nätagg är kända för att lura folk att tro att felet är något annat och sabba andra delar. Tex ditt grafikkort.

Du kan testa en sak till. Ta bort grafikkortet helt och upprepa det Stefan93 bad dig att göra. Ibland måste flera delar/kablar tas bort innan det funkar. Vad som ska bort varierar rejält mellan olika fel.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2013

Japp, måste fixa nytt nätagg också. Har väl 2,5k kanske lite mer. Får se om man kan skrapa ihop lite till.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kista
Registrerad
Sep 2011

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kista
Registrerad
Sep 2011

Alt http://www.webhallen.com/se-sv/datorkomponenter/196562-sapphi... + Newton agget som jag länkade i tidigare post

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2013

Hittade nåt nätagg på sweclockers kalender från dustin som det va rea på. Men väntar hellre någon dag eller två och ser om det blir nåt på mellandagsrean

Tack för tipsen!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kista
Registrerad
Sep 2011

Glöm inte att nätagget är nog en av dom viktigaste delarna i en dator OM inte den viktigaste delen i din dator.

Glöm inte att det gäller att kolla hur bra agget är byggt samt hur bra värden den ger

http://www.sweclockers.com/recension/16111-fractal-design-new...

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2013

Ser ju bra ut