Försöker LANa, "Kan inte öppna linje"..

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2013

Försöker LANa, "Kan inte öppna linje"..

Försöker LANa ett spel från '98 på en laptop och en stationär dator. Eftersom mitt försök med att LANa med mitt vanliga nätverk inte fungerade så bestämde jag mig för att använda Hamachi.

På den stationära (Host) så skapade jag ett nätverk. Nätverket skapades utan problem. Jag loggar in på samma nätverk med Hamachi på min laptop. Laptopen är nu uppkopplad på Hamachi nätverket som skapades på min stationära dator.

Jag startar spelet på båda datorerna och hostar en server med min stationära, men precis när jag trycker host så dyker detta meddelande upp:
Fel: Det gick inte att öppna linjen.

Jag provar att hosta på min laptop också, men samma problem händer..

Vad gör jag för fel?

Intel(R) Core(TM) i5-4460 CPU @ 3.20GHz | NVIDIA GeForce GTX 960 2 GB | Acer Predator G3-605 | 8 GB RAM

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2004

Det underlättar i felsökandet om du anger vilket spel det är?

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2012
Skrivet av Viradise:

Försöker LANa ett spel från '98

Du menar att spelet är från 1998?
Ja du, på den tiden hade jag visserligen internet hemma men det var via ISDN.

Spelet kanske inte riktigt är gjort för LAN:ande?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2004
Skrivet av madtop:

Du menar att spelet är från 1998?
Ja du, på den tiden hade jag visserligen internet hemma men det var via ISDN.

Spelet kanske inte riktigt är gjort för LAN:ande?

Öh, de flesta spel kring den svängen var i huvudsak gjorda för LAN om man körde multiplayer? Tänk Quake 1, 2.
Tricket är om det är över annat protokoll än TCP/IP vilket gjorde ett hyfsat starkt intåg strax efter 98.

CPU: I7 4770K Grafik: Poseidon Platinum GeForce GTX 980Ti Moderkort: Asus Maximus VI Hero Z87 RAM: 16Gb Corsair Dominator Platinum CL9 Nätagg: Corsair HX1050 Gold SSD: Corsair Force GT 240Gb SSHD: Seagate Desktop 4TB Låda: Corsair Graphite 600T

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2013

Problemet löstes med lite ändrigar i RegEdit under spelets titel Powerslide. Tack ändå

Intel(R) Core(TM) i5-4460 CPU @ 3.20GHz | NVIDIA GeForce GTX 960 2 GB | Acer Predator G3-605 | 8 GB RAM

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2012
Skrivet av Gurk:

Öh, de flesta spel kring den svängen var i huvudsak gjorda för LAN om man körde multiplayer? Tänk Quake 1, 2.
Tricket är om det är över annat protokoll än TCP/IP vilket gjorde ett hyfsat starkt intåg strax efter 98.

Quake spelade jag nog typ 96 - och det det var på SunOS över tcp/ip.

Men på den tiden så kunde inte Bills Gates stava till ip. Man var tvungen att ladda på en "MS-DUN" för att ens kunna få sin win95 att kunna stava till Internet.

Så min poäng är nog att ett windowsspel från 98 kanske inte har fullt stöd för "LAN-spel" över tcp/ip.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
A.ROOT-SERVERS.NET
Registrerad
Jul 2001

Var väl mest IPX/SPX och NetBEUI på den tiden.

Medlem #14

CISSP, MCT,MCITP, MCSE+Security, MCSE+Messaging, Inet+, Network+,MCT, MCP,CNA, CCA, CCNA, A+