Permalänk
Medlem

Någon som känner till om det kommer en U3416 snart eller liknande? Är lite sugen på denna skärm, men om det kommer en ny runt hörnet kanske man väntar ut den? De kanske fått ordning på BLB då.. Eller nae, har haft BLB på varenda IPS-skärm jag haft från Dell hittills så det fortsätter nog dock. Verkar vara svårt att jobba bort.. Lite BLB tål jag dock, bara det inte är för mycket.. Döda pixlar däremot är inget jag accepterar (om de syns)

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |

Permalänk
Skrivet av MrOrsh:

- Högtalarna är långt ifrån så bra som de flesta recensioner säger. Basen är i princip obefintlig. Acer X34 hade betydligt bättre ljud. Det funkar dock för slölysning på Spotify och spelande på låg volym när barnen gått och lagt sig.

Tack så mycket för att du bekräftar att jag inte är galen. Många recensioner som säger att högtalarna är bra men de inbyggda högtalarna är helt oanvändbara. Hade hoppats på att slippa högtalare på skrivbordet men som sagt, inbyggda högtalarna i Dell U3415W är oanvändbara, ingen bas eller kräm alls. Jag har ett par fristående från Webhallen noname som drivs med USB som är galet mycket bättre.

I övrigt kan jag säga att skärmen är guld värd, kommer aldrig gå tillbaka till något mindre...längtar till ultrawide 21:9 i 50" med 8K. Kan starkt rekommendera denna skärm ifall du redan har ett par högtalare.

Felstavning
Permalänk
Medlem
Skrivet av CHolmstedt:

Tack så mycket för att du bekräftar att jag inte är galen. Många recensioner som säger att högtalarna är bra men de inbyggda högtalarna är helt oanvändbara. Hade hoppats på att slippa högtalare på skrivbordet men som sagt, inbyggda högtalarna i Dell U3415W är oanvändbara, ingen bas eller kräm alls. Jag har ett par fristående från Webhallen noname som drivs med USB som är galet mycket bättre.

I övrigt kan jag säga att skärmen är guld värd, kommer aldrig gå tillbaka till något mindre...längtar till ultrawide 21:9 i 50" med 8K. Kan starkt rekommendera denna skärm ifall du redan har ett par högtalare.

Efter att nu suttit med skärmen i drygt ett halvår vill jag påstå att högtalarna till och med är rent oanvändbara. De låter riktigt, riktigt dåligt. Det inbyggda ljudet i min iPhone 6 är i jämförelse nästan helt fantastiskt. Riktigt trist att ingen lägger lite mer krut på detta med inbyggda högtalare. Kan tänka mig att många fler än jag vill åt att slippa ha stora externa stå på bordet. Sen för den seriösa lyssningen har man ju hörlurar. Här är väl Apple det enda undantaget som faktiskt har riktigt bra ljud i sina iMacs.

Lite mer on topic kanske: Stör sig någon annan på ett svagt brummande ljudet från högre delen av skärmen (sett framifrån)?

Permalänk
Skrivet av SanTeoX:

Någon som känner till om det kommer en U3416 snart eller liknande? Är lite sugen på denna skärm, men om det kommer en ny runt hörnet kanske man väntar ut den? De kanske fått ordning på BLB då.. Eller nae, har haft BLB på varenda IPS-skärm jag haft från Dell hittills så det fortsätter nog dock. Verkar vara svårt att jobba bort.. Lite BLB tål jag dock, bara det inte är för mycket.. Döda pixlar däremot är inget jag accepterar (om de syns)

Kanske denna http://www1.euro.dell.com/content/products/productdetails.asp...