Konfigurera en övervaknings kamera & DVR.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2014

Konfigurera en övervaknings kamera & DVR.

Hej
Enl. säljaren var det plugg & play som gällde - men den var knepigare än så. Hade jag riggat det i arbetsrummet så ok. men jag ska koppla det externt långt ifrån bostaden.
DVR Kguard EL421
Camera - QH-D262C-5, CMOS 32
Dovado Pro Router.

Fråga funkar denna kombination kopplad enl. bok, med DynDns, fristående utan en egen dator. Jag har haft problem med uppdatering & synkningen av DNS-ip. nummer mm. Något jag inte hade när den var kopplad till dator via routern??
MVH Martin

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2014

Vet inte om frågan är felställd eller otydlig - men det jag undrar är om DynDns uppdateringen av IP nr. endast kan fungera med en dator kopplad till det lokala nätverket (DVR, Camera & Router) & då själva uppdateringsklienten ligger på datorn. Jag vill att Routern ska uppdatera IP numret då den är förbered för just DynDns, den har DynDns i en meny i val av DNS leverantörer. Jag trodde därför att den hade en förbered uppdateringsklient inbyggd i routern & skulle fungera självständigt. Så står även i manualen, men jag får det inte att funka över tid. Vid ny installation funkar det för att sedan osynka & sluta funka. Förstår att det är en felinställning någonstans men var??
Fattar inte vad som är fel?
MVH Martin

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2008

Du kommer alltså åt det externt i början? Finns det en knapp som gör att du manuellt kan uppdatera dydns? Då blir det lättare att testa av.

Du har en prenumeration på dyndns.com?
Logga in och manuellt ändra ip så att det är fel
Kolla din ip på mittip.se
Logga in i routern och öppna inställningarna för dyndns
Välj dyndns.com som provider, ditt login, lösenord samt hela domännamnet du vill uppdatera. Spara och sedan borde den uppdatera.

Logga in på dyndns.com och kolla om ip har ändrats. Har det inte det vet jag inte vad som kan vara fel. Kan vara värt ett försök att uppdatera firmwaren i routern. Din dvr har inte dyndns stöd?