Permalänk
Medlem

p55a g55 + i5 650 värt att spara?

Hej!
Har ett p55a g55 med en i5 650 3,2 ghz samt 4gb corsair xms3 1600mhz minne. Är det lönt att uppgradera resterande delar?
Grafikkort, hdd(ssd) & psu.
Eller borde jag satsa på att skaffa helt ny hårdvara?

mvh

Permalänk
Medlem

Har även ett corsair cx600 nätaggregat.

Undrar även om jag kan installera ett 290,970/980 utan att jag förlorar prestanda för att dem andra delarna är för gamla.

Permalänk
Medlem

För att ha nån tillstymmelse till möjlighet att kunna besvara din fråga så måste vi ändå få veta lite om vad du använder datorn till.

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Hedersmedlem

*Bump raderad*

Observera att vi, av rättviseskäl, inte tillåter bumpning. Denna gången har jag inte låst tråden, men kom i fortsättningen ihåg att regeln finns.

Citat:

§ 4 Bumpning
Det är inte tillåtet att skriva inlägg som endast är till för att flytta tråden högre upp i trådlistningen (så kallad bumpning). Däremot är det tillåtet att skriva flera inlägg i rad förutsatt att varje nytt inlägg tillför information eller på annat sätt för diskussionen framåt. Regeln finns för att alla ska få samma chans att få sina trådar uppmärksammade och för att forumet ska bli så överskådligt som möjligt.

/moderator

Skrivet av zalkan92:
Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av MoNkeY-05:

För att ha nån tillstymmelse till möjlighet att kunna besvara din fråga så måste vi ändå få veta lite om vad du använder datorn till.

Jag Hade tänkt spela nyare bilspel och fps spel

Permalänk
Medlem
Skrivet av zalkan92:

Jag Hade tänkt spela nyare bilspel och fps spel

Jag hade uppgraderat allt. en i5 650 har inte speciellt mkt att komma med om du ska spela nyare fps- och bilspel och kommer därför antagligen att flaska ett nyare grafikkort.

Det är min uppfattning dock.

Visa signatur

AMD RYZEN 9 5900X - ASUS ROG X470-F STRIX - 32GB DDR4 @ 3200MHz - ASUS RTX 3070 Ti

Permalänk
Medlem

Du vinner inget på att behålla dom sakerna till en speldator men som backup eller liknande helt OK.

Visa signatur

Dell U2311H / MSI Optix MAG274QRF-QD
[ FD 7 Black TG Dark ][ MSI Z690 EDGE WIFI DDR4][ I7 12700K ][ Noctau NH-D15 Black ][ Kingston Fury Renegade 32GB 3600Mhz CL16 DDR4][ WD Blue M2 1TB][ Samsung 860 500 GB ][ WD Caviar Green (EZRX) 1TB ][ Corsair RM850x v3 ][ MSI GTX 1060 GamingX 6GB ][ Backup WD Caviar Green (EARX) 2TB ] [ Backup Seagate BarraCuda (ST2000DM006) 2TB ]
[ Qpad MK-50 ][ SteelSeries Sensei Ten ]