Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
svedala
Registrerad
Jun 2011

p55a g55 + i5 650 värt att spara?

Hej!
Har ett p55a g55 med en i5 650 3,2 ghz samt 4gb corsair xms3 1600mhz minne. Är det lönt att uppgradera resterande delar?
Grafikkort, hdd(ssd) & psu.
Eller borde jag satsa på att skaffa helt ny hårdvara?

mvh

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
svedala
Registrerad
Jun 2011

Har även ett corsair cx600 nätaggregat.

Undrar även om jag kan installera ett 290,970/980 utan att jag förlorar prestanda för att dem andra delarna är för gamla.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
GBG
Registrerad
Jul 2003

För att ha nån tillstymmelse till möjlighet att kunna besvara din fråga så måste vi ändå få veta lite om vad du använder datorn till.

Speldator : 3570K OC - mItx i ett Node- 16GB fläskig ram - MSI 750ti
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Trädvy Permalänk
Forumledare
Registrerad
Jan 2005

*Bump raderad*

Observera att vi, av rättviseskäl, inte tillåter bumpning. Denna gången har jag inte låst tråden, men kom i fortsättningen ihåg att regeln finns.

Citat:

§ 4 Bumpning
Det är inte tillåtet att skriva inlägg som endast är till för att flytta tråden högre upp i trådlistningen (så kallad bumpning). Däremot är det tillåtet att skriva flera inlägg i rad förutsatt att varje nytt inlägg tillför information eller på annat sätt för diskussionen framåt. Regeln finns för att alla ska få samma chans att få sina trådar uppmärksammade och för att forumet ska bli så överskådligt som möjligt.

/moderator

Skrivet av zalkan92:

Synpunkter gällande modereringen? Då kan du kontakta mig, moderatorerna, Sweclockers
Ursäkta min stavning, jag är dansk

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
svedala
Registrerad
Jun 2011
Skrivet av MoNkeY-05:

För att ha nån tillstymmelse till möjlighet att kunna besvara din fråga så måste vi ändå få veta lite om vad du använder datorn till.

Jag Hade tänkt spela nyare bilspel och fps spel

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2013
Skrivet av zalkan92:

Jag Hade tänkt spela nyare bilspel och fps spel

Jag hade uppgraderat allt. en i5 650 har inte speciellt mkt att komma med om du ska spela nyare fps- och bilspel och kommer därför antagligen att flaska ett nyare grafikkort.

Det är min uppfattning dock.

#1: INTEL CORE i7 5960X @ 4400MHz - ASUS RAMPAGE V EXTREME - 32GB DDR4 @ 3200MHz - SAMSUNG 850 PRO 1TB - GAINWARD GTX 1080 PHOENIX GS 8GB @ 2100MHz/10800MHz

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skåne
Registrerad
Nov 2008

Du vinner inget på att behålla dom sakerna till en speldator men som backup eller liknande helt OK.

Dell U2311H
[ FD R3 Black ][ Asus P8Z77- V Deluxe ][ I5 3570K ][ Noctau NH-D14 ][ Corsair Vengeance 8GB LP 1600 ][ Crucial M4 128 GB ]
[ WD Caviar Green (EZRX) 1TB ][ Asus DRW-24B5ST ][ BeQuiet E9CM 680W ] [ Asus STRIX GTX 970 OC 4GB ]
[ Backup WD Caviar Green (EARX) 2TB x2 ]
[ Qpad MK-50 ][ SteelSeries Sensei Raw Rubberized ]