Koppla in ny router för att få upp hastigheten i Wifi

Permalänk

Koppla in ny router för att få upp hastigheten i Wifi

Tjenare.
Nu i juletid är många familjemedlemmar hemma och det märks på hemma nätverket.
Vi har 8 anslutna enheter samtidigt och internet börjar segas ned. Alla kanske inte används samtidigt men det märks på hastigheten.
Exempel är när vi skulle streama film från en iPad till en Apple TV och samtidigt skulle räkningar betalas. Vi kunde bara genomföra en av dessa uppgifter samtidigt. av 8 enheter så är 3st anslutna via tråd.
Våran hastighet är 20 ned och 1 upp. Behöver varken mer eller mindre.
Men jag antar att vårdat modem blir rätt så lätt belastat då vi har Telias smart modem.
Min fråga är då om jag köper en http://www.netonnet.se/art/dator/natverk/router/trdlsa-n-dual...
Kommer min hastighet att öka då?
Hur ska jag då koppla? Är det bara att koppla ifrån en av dem gula lan portarna ifrån Telias modem in till WAN porten på asusen?
För jag antar att det är modemets trådlösa enhet som Inter orkar med.

Tackar
Telia smart: https://www.telia.se/foretag/support/teliakontorbas/kopplains...

Visa signatur

CPU: i7 4790K @4,4GHz Moderkort: Gigabyte Z97MX-GAMING 5 GPU ASUS GTX 780 OC
HDD WD Blue 500GB PSU Fractal Design integra 750W Chassi NODE 804
PSU Fractal Design integra 750W CPU Kylning Coolermaster Sedion 120M
RAM 16GB Corsair LP 1600MHz SSD KINGSTON V300/OCZ agility 3 (120GB/60GB)

Permalänk
Hedersmedlem

Ert problem är att 20/1 inte räcker till. Telias Smart klarar utmärkt av att en 100/10 uppkoppling här.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Skrivet av giplet:

Ert problem är att 20/1 inte räcker till. Telias Smart klarar utmärkt av att en 100/10 uppkoppling här.

Alltså det jag menade är väll att det är så många enheter kopplade och den trådlös enheten inte orkar puscha till alla enheter. Som jag sa alla används inte alla samtidigt. Utan Max 5 enheter samtidigt.

Grejen är den att det gick utmärkt att streama bara ifrån ipaden och betala räkningar samtidigt men så fort Apple tvn kom in i bilden så blev allt segare. Så tvivlar på att det är hastigheten vi har 20/1 utan att det är modemet som inte orkar med det trådlösa jobbet.

Visa signatur

CPU: i7 4790K @4,4GHz Moderkort: Gigabyte Z97MX-GAMING 5 GPU ASUS GTX 780 OC
HDD WD Blue 500GB PSU Fractal Design integra 750W Chassi NODE 804
PSU Fractal Design integra 750W CPU Kylning Coolermaster Sedion 120M
RAM 16GB Corsair LP 1600MHz SSD KINGSTON V300/OCZ agility 3 (120GB/60GB)