Kranken x61 backplate och moderkortsfunderingar

Permalänk

Kranken x61 backplate och moderkortsfunderingar

Lite dåligt med info och nzxts sida har vaga installationsannvisningar , men min fråga är om backplatens 4 mountingshål för standoff-skruvarna skall sticka ur moderkortshålen en 1-2 mm när man placerar den på moderkortet , det blir liksom en glipa mellan moderkortsytan och standoff-skruvarna när man skruvat dit
standoff-skrivarna och den sitter inte fast och det går att röra på den lite grann .

Har inte installerat en kylare på 5 år så jag kliar mig lite på huvudet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MåsSoppa:

Lite dåligt med info och nzxts sida har vaga installationsannvisningar , men min fråga är om backplatens 4 mountingshål för standoff-skruvarna skall sticka ur moderkortshålen en 1-2 mm när man placerar den på moderkortet , det blir liksom en glipa mellan moderkortsytan och standoff-skruvarna när man skruvat dit
standoff-skrivarna och den sitter inte fast och det går att röra på den lite grann .

Har inte installerat en kylare på 5 år så jag kliar mig lite på huvudet.

Jag har den kylaren och det ska inte glappa. Dock svårt att säga vad som är fel. Kör du intel eller amd?

Visa signatur

Lian-li PC-011 Dynamic Corsair RM750x ROG STRIX X570-E GAMING 5950X NZXT Kraken Z73 32GB Corsair Dominator 3200MHz Gigabyte 6800XT Master Corsair MP600 1TB + Toshiba NVMe 512GB Vertex Pok3r MX Brown Acer Predator XB323UGX Logitech G502+ & Powerplay ...lagrar gör jag på Synology 920 32TB.

Permalänk

Kör Intel med 1150 socket , om det inte skall glappa så kanske jag drog åt standoffsen för hårt
jag får väl gå ut och impulsköpa ett par plastbrickor och sätta på backplaten bakom :L

Permalänk

Funkade inte med plastringar får ta min backup