Permalänk

fråga om gtx 750 ti

Hej. Ska bygga min första dator och har stött på ett problem när jag kom till grafikkortet. Vad är mest prisvärt? Har hört att geforce gtx 750 ti serie ska ge väldigt bra prestanda för pengarna men hur framtidsäker är den. Har en budget på ca 1500kr och hade tänkt att det ska räcka till ett bra grafikort som klarar nyare spel och enklare typ av videoredigering.

Permalänk
Medlem

Bästa kortet du kan få för under 1500kr i dagsläget, r9 280 3gb för 1499kr:
http://m.netonnet.se/art/dator/komponenter/grafikkort/amd-pci...

Har själv ett 750 ti och de är bra men r9 280 är betydligt bättre och är riktigt bra pris på det på netonnet.

Visa signatur

AMD Ryzen 1500X @ stock | Sapphire RX 580 Nitro+ 8GB | Asus ROG Strix B350-F Gaming | 2x8GB 3200MHz Corsair | EVGA Supernova G3 550W | Acer XF270HUA 1440P 144MHz Freesync

Permalänk
Moderator
Moderator

750 Ti har aldrig varit något särskilt starkt kort. Nytt 280 om Radeon är ett alternativ, eller ännu bättre begagnat ~770 / 680 skulle vara en bättre plan.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk

Tack för svaren. Är ett r9 280 3Gb kompatibel med ett intel system? Det är väl inte ett nvidia-kort menar jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jonathan S:

Tack för svaren. Är ett r9 280 3Gb kompatibel med ett intel system? Det är väl inte ett nvidia-kort menar jag.

Det spelar ingen som helst roll. Vart har du fått höra det?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5800X3D, Msi B450 Tomahawk, RX 7800XT, 32 Gb Corsair Vengeance Pro, vattenkylning.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Jonathan S:

Tack för svaren. Är ett r9 280 3Gb kompatibel med ett intel system? Det är väl inte ett nvidia-kort menar jag.

Grafikkorten är inte bundna till någon CPU-tillverkare. När det gäller dubbla kort för Crossfire / SLI så är det dock olika beroende på moderkort med mera.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.

Permalänk

Köpte ett 750ti i maj för 1399kr (tror jag det var)och är nöjd men skulle aldrig lägga 1500kr på det idag.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb