Permalänk

Överhettning

Så Jag har ungefär 6st fläktar men min dator överhettas endå lika enkelt, jag har alla fläktar på 80% styrka men när jag spelar ett spel som typ cs/wolfenstein så hettas min dator upp till 60 grader och till och med mer.

Permalänk
Medlem

60 grader på grafikkortet är svalt och helt ok på en intel cpu.

Visa signatur

Case: Lian Li PC-V354B | GPU: Sapphire R9 290 Tri-X | MB: ASUS Z97M-PLUS | CPU: Intel 4970k @ 4,0GHz | Cooler: Noctua NH-C12P | RAM: 24GB cl10 1600MHz | PSU: Cooler Master V550S | Storage: Samsung SSD 830-Series 128GB | 13TB WD RED

Peripherals: Creative Tactic3D Alpha | Filco Majestouch-2 | Logitech G400 | Dell UltraSharp U2312HM

Permalänk
Medlem

Du får allt skriva mer info, t.ex. vad du har för dator/delar.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk

Du måste nog vara lite mer specifik vilken del som hettas till 60 grader. Gäller det CPU är det helt normalt, GPUn ligger också inom normala värden. Hur mäter du? Och vad har du för specifikationer på datorn?

Visa signatur

Dator: Mobo: MSI Z390 MPG Cpu: Intel Core i7 9700K --- CoolerMaster Hyper 212 EVO GFX-card: Asus Geforce RTX 2070 8GB Dual PSU: Corsair CV 650W RAM: 32 Gb(8GbX4) @ 2666Mhz.
Telefon: Oneplus 7T

Permalänk
Medlem

60 grader är godkänt för alla komponenter du kan ha i datorn, sålänge det inte är en HDD. Tycker du att den kunde gå svalare kan du ju alltid testa att blåsa ur damm ur den om det var ett tag sen. Köp lite luft på burk och blås ut damm ur CPU samt GPU kylaren. (dammsug EJ, du kan döda datorn så)

Sen som övriga sagt, det behövs mer info, vad är det som blir 60 grader? Vad har du för GPU, för CPU? Vad kyler dem idag? "6 fläktar", vad innebär det? Chassifläktar eller allt som finns i datorn totalt?

Permalänk
Skrivet av scienta:

Du får allt skriva mer info, t.ex. vad du har för dator/delar.

Det är mitt grafikkort som hettas upp och det är ett AMD Radeon R9 280 3GB GDDR5 om jag har kollat rätt

Jag har en AMD FX(tm)-8320 Eight-Core processor

är det något mer du behöver veta? jag har ingen aning om vilka slags fläktar jag använder om det är så

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Benjamin.Boros:

Det är mitt grafikkort som hettas upp och det är ett AMD Radeon R9 280 3GB GDDR5 om jag har kollat rätt

Jag har en AMD FX(tm)-8320 Eight-Core processor

är det något mer du behöver veta? jag har ingen aning om vilka slags fläktar jag använder om det är så

Grafikkortet klarar närmare 100°C innan det kan börja ta skada. 70-80°C är ingenting.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Skrivet av DavidtheDoom:

Grafikkortet klarar närmare 100°C innan det kan börja ta skada. 70-80°C är ingenting.

Jaha, okej tack så mycket

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Benjamin.Boros:

Jaha, okej tack så mycket

Så vad menar du ens med "överhettas"? Vad händer som skulle tyda på detta?

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin