Geforce 970 - vilket rekommenderas?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2011

Geforce 970 - vilket rekommenderas?

Jag vet att det finns en del trådar på detta men frågan ställs aldrig riktigt efter mina egna preferenser. Så det får bli en till tråd. ^^

Jag har nyligen bytt ut allt i datorn bortsett från grafikkortet så det är min flaskhals just nu. Så jag har tänkt köpa nytt grafikkort och tanken är att jag vill ha två och köra SLI. Och jag vill att de ska hålla länge då jag vill helst avvakta några år innan en ny uppgradering sker. Jag har då i alla fall bestämt mig för 970 korten då jag tycker det blir för dyrt med 980 korten.
Vilket av 970 korten rekommenderar ni och varför? Vilket ger mest kort för pengarna? Storlek spelar ingen roll då jag har ett stort chassi.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Feb 2014
Skrivet av Salle_nr1:

Jag vet att det finns en del trådar på detta men frågan ställs aldrig riktigt efter mina egna preferenser. Så det får bli en till tråd. ^^

Jag har nyligen bytt ut allt i datorn bortsett från grafikkortet så det är min flaskhals just nu. Så jag har tänkt köpa nytt grafikkort och tanken är att jag vill ha två och köra SLI. Och jag vill att de ska hålla länge då jag vill helst avvakta några år innan en ny uppgradering sker. Jag har då i alla fall bestämt mig för 970 korten då jag tycker det blir för dyrt med 980 korten.
Vilket av 970 korten rekommenderar ni och varför? Vilket ger mest kort för pengarna? Storlek spelar ingen roll då jag har ett stort chassi.

Ska du köra SLI tycker jag du ska ha referenskort. Annars är väl gigabyte, asus och msi aldrig fel.

Fractal Design R4 | Cooler Master V700 | I5 4670k 4.3 Ghz | CM Hyper 212 EVO | Gigabyte GA-Z87X-D3H | Ballistix sport 1600MHz 16GB | 2x120GB ssd RAID, | GTX 770 OC | Windows 10 | Steelseries Rival | Func KB-460 MX Blue | AOC i2367Fmx2 |
AOC g2460Pg |[/B]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
\\Localhost
Registrerad
Mar 2006
Skrivet av oolllee:

Ska du köra SLI tycker jag du ska ha referenskort. Annars är väl gigabyte, asus och msi aldrig fel.

tror det kvittar ganska hårt. har själv 2 st gigabyte i mitt define r3 och har inget problem ligger runt 40°c idle och runt 60°c load på bägge och bara 2 fläktar i fronten och en i baksidan för cirkulation.

Asus Z97-A, I7 4790K @4.7Ghz, 24Gb ram, 2x GIGABYTE GTX 970 WindForce 3X OC @ 1500Mhz/7010Mhz.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Feb 2014
Skrivet av Rouge of Darkness:

tror det kvittar ganska hårt. har själv 2 st gigabyte i mitt define r3 och har inget problem ligger runt 40°c idle och runt 60°c load på bägge och bara 2 fläktar i fronten och en i baksidan för cirkulation.

Jo, alla kylare idag brukar hålla ganska hög kvalite.

Fractal Design R4 | Cooler Master V700 | I5 4670k 4.3 Ghz | CM Hyper 212 EVO | Gigabyte GA-Z87X-D3H | Ballistix sport 1600MHz 16GB | 2x120GB ssd RAID, | GTX 770 OC | Windows 10 | Steelseries Rival | Func KB-460 MX Blue | AOC i2367Fmx2 |
AOC g2460Pg |[/B]

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2002
Skrivet av oolllee:

Det finns väl egentligen inga referenskort av 970?

De som har någon form av referenskylare har ju den gamla sunkiga varianten, inte den nya referenskylaren som introducerades med Titan och använts på referenskorten sedan dess. Den sistnämnda kan ju vara intressant i vissa sammanhang men den gamla referenskylaren ska man nog bara undvika rakt av, SLI eller ej.

Intel i7 6850k || Asus X99-A II || Evga GTX 980Ti || Kingston HyperX Fury 2666 64GB || Samsung 950 Pro 512GB || XB270HU 1440p IPS G-Sync

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Örebro
Registrerad
Maj 2014
Skrivet av Salle_nr1:

Ett 970 är ett 970 så jag förstår inte din fundering?! :/

The problem in society today: Smart phones, stupid people.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kalmar
Registrerad
Nov 2012
Skrivet av evil penguin:

Det finns väl egentligen inga referenskort av 970?

De som har någon form av referenskylare har ju den gamla sunkiga varianten, inte den nya referenskylaren som introducerades med Titan och använts på referenskorten sedan dess. Den sistnämnda kan ju vara intressant i vissa sammanhang men den gamla referenskylaren ska man nog bara undvika rakt av, SLI eller ej.

Finns med titan-kylaren att beställa ifrån Tyskland. Minns ej vart men såg i galleriet här på SC att hade ett sådant. Han länkade även till en butik i tyskland som sålde dn.

Skrivet av Salle_nr1:

Finns recesioner här på SC. Läs samtliga så har du nog rätt bra koll på vilket som är bäst.

Mvh

Corsair Obsidian 350d - Corsair AX 860 - Corsair Vengeance 16 GB 1600 Mhz - Corsair H100i - Asus Maximus Gene V - Intel i5 3570k - Asus Geforce GTX 670 - Intel 520 120 GB - Seagate Barracuda 1TB

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2014
Skrivet av Nex3r:

Finns med titan-kylaren att beställa ifrån Tyskland. Minns ej vart men såg i galleriet här på SC att hade ett sådant. Han länkade även till en butik i tyskland som sålde dn.

Mvh

http://www.overclockers.co.uk/showproduct.php?prodid=GX-205-O...

Blev riktigt sugen på två stycken sådana till mitt mercury s5

ggmu

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2011
Skrivet av Rajat:

Ett 970 är ett 970 så jag förstår inte din fundering?! :/

Jag menar alltså om jag ska köpa MSI, Gainward, Zotac osv. Jag var kanske lite otydlig där.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Feb 2014
Skrivet av Salle_nr1:

Jag menar alltså om jag ska köpa MSI, Gainward, Zotac osv. Jag var kanske lite otydlig där.

Det är som sagt inte så jättenoga. Dom kända märkerna gör bra kylare som går att lita på.

Just nu är Asus strix ganska billig så det kanske inte vore så dumt. Priserna brukar dock variera från vecka till vecka typ.

AOC g2460Pg |[/B]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hudiksvall (Forsa)
Registrerad
Sep 2003

Ta ett med fet kylare för övrigt är det inte så stor skillnad på GTX970
gärna från en känd tillverkare

Låda Phobya UltraBig Watercase V.1 M-kort ASROCK X99 Taichi CPU i7 5930K Kylning Hemma byggd vattenkylning 2 x 480mm radiatorer Minne4 X 8Gb DDR4 HD SSD 240GB OCZ Trion 100 Grafik 2 x MSI GTX 1070 8GB Sea Hawk EK X HB-SLI AGG Corsair RM 1000w 80+ Gold Skärm Benq XR3501 AMVA 35" Curved

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Örebro
Registrerad
Feb 2005

Jag hade tagit det som överklockar bäst. Då detta aldrig är ett garanti hade jag kollat recensioner och tagit det som överlag når högst frekvenser.

|Intel i5 4670K@4.4GHz| |Asus Z97-A| |A-Data 16GB CL9 1600MHz| |ASUS GeForce GTX 1080 Ti ROG Strix Gaming OC| |Samsung 850 Evo 500GB| |Samsung 840 Evo 250GB| |WD Green 3TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG IPS Display@74Hz|

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2011

Personlig åsikt efter cirka 7 grafikkort: Asus. Har aldrig haft problem med någon av deras modeller. Har däremot haft problem med msi och gigabyte. Men allas erfarenheter är olika.

Jag ansvarar för vad jag skriver, inte för vad du förstår.
Förlåt, jag hörde inte vad du tänkte säga.