Permalänk
Inaktiv

FIber>ADSL router

Hej,
Jag äger en adsl router/modem och ska snart få fiber uppkoppling. då undrar jag/tänker om det finns möjlighet att forsätta att använda den router/modem jag har idag om jag kopplar in en rj45>rj11 kabel och gör om inställningarna i routern. Eller är det total kört på att återanvända mina gamla grejor ?

Permalänk
Medlem

Vilken modell har du? Det kanske går att använda det som trådlös accesspunkt/switch, men då behöver du stänga av NAT och DHCP och vara säker på att du inte har fler datorer än det antal publika IP-adresser som din leverantör erbjuder.

Låter som en ny router behövs.

Permalänk
Inaktiv

Jag har en Netgear DGN2200v3 men min tanke är att höra om det är möjlighet att använda första access punkt/router i huset så att man inte får en massa el skrot

Permalänk
Medlem

Det bör fungera bra. Vill egentligen länka lite bra info, men som vanligt så funkar inte copy and paste i Sweclockers forum från Android telefon (funkar i många andra forum)
Sök upp din modell på Netgear hemsida, står tydligt att den stödjer ethernet WAN för uppgradering till kabel/fiber. Port 1 är WAN port (iaf för DGN2200v4).

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av teejee:

Det bör fungera bra. Vill egentligen länka lite bra info, men som vanligt så funkar inte copy and paste i Sweclockers forum från Android telefon (funkar i många andra forum)
Sök upp din modell på Netgear hemsida, står tydligt att den stödjer ethernet WAN för uppgradering till kabel/fiber. Port 1 är WAN port (iaf för DGN2200v4).

Har också tittat på netgears hemsida. Hittade också detta med att v4 stöder att användas som en router enbart men har tittat i manualen för v3 och den nämner inget om detta. Antar därför att det inte funkar. Därför var det min fråga om man kunde använda en rj45>rj11 kabel så att man kan använda alla ethernet portar och dhcpen i routern.

Skickades från m.sweclockers.com