Permalänk
Avstängd

Behöver hjälp med fläkten.

Hej jag ladda ner speedfan som gör att du kan kontrollera hastigheten på fläkterna,
men är det bra att sätta de på maxhastighet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av abbeking24:

Hej jag ladda ner speedfan som gör att du kan kontrollera hastigheten på fläkterna,
men är det bra att sätta de på maxhastighet?

Om du inte bryr dig om ljudnivån så finns det inget negativt med att köra fläktarna på max hela tiden.

Visa signatur

Fractal Design R4 | Cooler Master V700 | I5 4670k 4.3 Ghz | CM Hyper 212 EVO | Gigabyte GA-Z87X-D3H | Ballistix sport 1600MHz 16GB | 2x120GB ssd RAID, | GTX 770 OC | Windows 10 | Steelseries Rival | Func KB-460 MX Blue | AOC i2367Fmx2 |
AOC g2460Pg |[/B]

Permalänk
Avstängd

jag bryr mig inte om ljudnivån, men är det bra för datorn och fläkterna eller är det dåligt med att köra på högsta hastigheten, Kan något i datorn förstöras då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av abbeking24:

jag bryr mig inte om ljudnivån, men är det bra för datorn och fläkterna eller är det dåligt med att köra på högsta hastigheten, Kan något i datorn förstöras då?

Fläktarna slits väl kanske lite mer, och har du inga damfilter så kan du behöva städa datorn lite oftare. Annars är det bara bra att flytta mycket luft.

Visa signatur

Fractal Design R4 | Cooler Master V700 | I5 4670k 4.3 Ghz | CM Hyper 212 EVO | Gigabyte GA-Z87X-D3H | Ballistix sport 1600MHz 16GB | 2x120GB ssd RAID, | GTX 770 OC | Windows 10 | Steelseries Rival | Func KB-460 MX Blue | AOC i2367Fmx2 |
AOC g2460Pg |[/B]

Permalänk
Avstängd

ok tack så mkt men blir det bättre om jag tar bort sidan av chassin så det kommer mer luft in

Permalänk
Avstängd

och vad menar du med att fläkterna slits

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av abbeking24:

och vad menar du med att fläkterna slits

En fläkt slits som allt annats som rör sig.

Permalänk
Avstängd

fattar fortfarande inte kan nu föklara tydligare,

Permalänk
Medlem
Skrivet av abbeking24:

ok tack så mkt men blir det bättre om jag tar bort sidan av chassin så det kommer mer luft in

Kommer luft in kommer damm in. Och elektronik gillar inte damm.

Skrivet av abbeking24:

och vad menar du med att fläkterna slits

Om du gnuggar dina händer mot varandra så bildas det friktion eller hur? Tänk dig nu att du gnuggar händerna 10 gånger i sekunden i flera timmar. Då kommer huden börja falla av och händerna slits.

Till skillnad från dina händer har fläktarna dock smörjmedel, och kullager som gör att dom bildar bra mycket mindre friktion, men även dom slits sakta men säkert.

Tydligt nog?

Visa signatur

Fractal Design R4 | Cooler Master V700 | I5 4670k 4.3 Ghz | CM Hyper 212 EVO | Gigabyte GA-Z87X-D3H | Ballistix sport 1600MHz 16GB | 2x120GB ssd RAID, | GTX 770 OC | Windows 10 | Steelseries Rival | Func KB-460 MX Blue | AOC i2367Fmx2 |
AOC g2460Pg |[/B]

Permalänk
Avstängd

ja tack så mkt