ASUS GTX970 STRIX DC2OC 4GB, sista frågor innan köp.

Permalänk
Medlem

ASUS GTX970 STRIX DC2OC 4GB, sista frågor innan köp.

Hej på er!

Sitter och vilar fingret på köpknappen för ett ASUS GTX970 STRIX DC2OC 4GB men vill kolla lite saker med er.

Jag lirar mest BF4 och har haft problem med både BF3 och BF4 när jag haft ett fabriksöverklockat grafikkort, har alltid varit tvungen att klocka ner. Gäller detta problem med alla fabriksöverklockade grafikkort eller är det andra faktorer som spelar in? Tänker att det kanske är dumt att köpa ett fabriksöverklockat kort och fortfarande ha krascher av spelet?
Tanken är att jag kommer fortsätta lira BF4 och sen blir det att testa Hardline.

Efter att ha läst andra trådar så kommer inte min övriga hårdvara flaskhalsa kortet, men vill kolla en extra gång vad ni tror?

Är det någon som upplevt coilwhine med just ASUS GTX970 STRIX?

Permalänk
Medlem

Du borde inte ha problem i spel med fabriksöverklockning, aldrig varit med om problem med det och då är mitt kort en OC variant. Din övriga hårdvara är helt ok, det du skulle kunna göra om du inte redan gjort det är att överklocka processorn.

Coilwhine har många råkat få med olika kort, tror inte det är någon större risk med Asus än MSI/Gigabyte osv. Om det nu är coilwhine så går det väl att lämna tillbaka och få nytt?

Permalänk
Avstängd

Jag skulle snarare säga att de är fel på ditt nuvarande grafikkort. Fabriksöverklockning är gjorda med god marginal.
Så ett köp av nytt grafikkot skall ta bort ditt problem.

Visa signatur

Dator: Corsair Carbide 240. Corsair CX550M. Intel Xeon E3-1245v5. ASUS P10S-M WS. Corsair Vengeance LPX 2133MHz 16GB. NVIDIA GTX 1060 6GB FE. Samsung 960 Evo 500GB. 2x Samsung 850 Evo 1TB = RAID0.
Kringutrustning: Samsung S27D390. Samsung SE-218GN/RSBDE. Edifier R2600 Studio. Logitech G430. Logitech G402. Logitech G410. Logitech G240.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Friterad:

Du borde inte ha problem i spel med fabriksöverklockning, aldrig varit med om problem med det och då är mitt kort en OC variant. Din övriga hårdvara är helt ok, det du skulle kunna göra om du inte redan gjort det är att överklocka processorn.

Coilwhine har många råkat få med olika kort, tror inte det är någon större risk med Asus än MSI/Gigabyte osv. Om det nu är coilwhine så går det väl att lämna tillbaka och få nytt?

Det är kanske bara jag som har haft otur med mitt grafikkort. Har bara klockat processorn i easymode, eller vad man ska kalla det, så det går nog pressa den mer.
Hört att en del inte ser coilwhine som en garantifråga, sen vill jag bara minimera risken för coilwhine så man slipper krångla med att skicka tillbaka osv. Mindre krångel och jag är glad.

Skrivet av Evronius:

Jag skulle snarare säga att de är fel på ditt nuvarande grafikkort. Fabriksöverklockning är gjorda med god marginal.
Så ett köp av nytt grafikkot skall ta bort ditt problem.

Vore så underbart om jag kunde få ett stabilare Battlefield.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Locnox:

Det är kanske bara jag som har haft otur med mitt grafikkort. Har bara klockat processorn i easymode, eller vad man ska kalla det, så det går nog pressa den mer.
Hört att en del inte ser coilwhine som en garantifråga, sen vill jag bara minimera risken för coilwhine så man slipper krångla med att skicka tillbaka osv. Mindre krångel och jag är glad.

Ja, tyvärr så tror jag coilwhine grejen är lite tur/otur, en del har fått det med MSI kort, Asus, Gigabyte osv. Tror inte det är så att Asus har större risk för coilwhine men du får väl se när du får hem kortet