GTX970-kort i ett Antec P183 chassi?

Permalänk
Medlem

GTX970-kort i ett Antec P183 chassi?

Hej!

Då mitt gamla grafikkort har havererat så behöver jag införskaffa mig ett nytt. Tänkte först köpa ett 970 med referens-kylare då mitt nuvarande grafikkort har referenskylare och jag inte har stört mig på ljudet från den, och dessutom hade den samma längd (25cm) som mitt gamla kort. Har sedan läst runt lite och överlag verkar det som om 970 med referenskylare verkligen inte rekommenderas. Har kollat på andra kort men de verkar som om de är minst några centimeter längre än referens. Beroende på hur kortet är format kan det gå att få in ett kort som är ett par centimeter längre, men tänkte höra om det är någon med samma chassi som har prövat att sätta in något 970-kort, och om det då fick plats?

Visa signatur

Intel Core i7 950 @ 3.07ghz | GeForce GTX 470 | 6GB Corsair XMS3 DDR3 1600MHz | Corsair TX 850W | 60GB Corsair SSD | 1TB Samsung F3 | ASUS P6T Deluxe V2

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av freane:

Hej!

Då mitt gamla grafikkort har havererat så behöver jag införskaffa mig ett nytt. Tänkte först köpa ett 970 med referens-kylare då mitt nuvarande grafikkort har referenskylare och jag inte har stört mig på ljudet från den, och dessutom hade den samma längd (25cm) som mitt gamla kort. Har sedan läst runt lite och överlag verkar det som om 970 med referenskylare verkligen inte rekommenderas. Har kollat på andra kort men de verkar som om de är minst några centimeter längre än referens. Beroende på hur kortet är format kan det gå att få in ett kort som är ett par centimeter längre, men tänkte höra om det är någon med samma chassi som har prövat att sätta in något 970-kort, och om det då fick plats?

Då det egentligen inte finns referenskort på just 970:it så är det upp till tillverkarna att bygga korten. Men om du nu inte vill ha det så är vilket GTX970 som helst game. Du får kolla vilken längd du kan ha på ett sådant i ditt chassi. Har du mätt exakt?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Avstängd

Maximum video card size: 15.5"/394mm (Note: some video cards may require removal of the adjacent hard drive cage)

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR | Inet fraktfritt

Main: Ryzen R5 1500x|AsRock X370 Killer SLI|16GB DDR4 Crucial 2666MHz|480GB Corsair Force LE|Gigabyte RX480 8GB G1|Be Quiet Dark Rock 3 Pro|Be Quiet SIlent Base 800 Orange|Corsair RM750x|
Network: Synology DS416j|2x 8TB WD Red|3TB WD Red| Comhem 100/10|

Permalänk
Medlem

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=2873447 Varför inte detta? 2,8k, bra omdöme i Sweclockers test.

Får mitt på tisdag troligtvis.

Visa signatur

MSI B450 | Ryzen 7 5800X3D, Hyper 212 EVO | 16GB 3600MHz | GTX 1070 | Seasonic 750w | Asus MG279Q | Sony MDR-1A

Permalänk
Medlem
Skrivet av freane:

Hej!

Då mitt gamla grafikkort har havererat så behöver jag införskaffa mig ett nytt. Tänkte först köpa ett 970 med referens-kylare då mitt nuvarande grafikkort har referenskylare och jag inte har stört mig på ljudet från den, och dessutom hade den samma längd (25cm) som mitt gamla kort. Har sedan läst runt lite och överlag verkar det som om 970 med referenskylare verkligen inte rekommenderas. Har kollat på andra kort men de verkar som om de är minst några centimeter längre än referens. Beroende på hur kortet är format kan det gå att få in ett kort som är ett par centimeter längre, men tänkte höra om det är någon med samma chassi som har prövat att sätta in något 970-kort, och om det då fick plats?

Det finnes jo også 970 kort for miniITX,, så det burde ikke være noe problem å finne et kort som passer ditt system. Lossahs kort virke også å være relativ kort, men du må nok regne med at kjølingen vil være litt mer lydelig enn på de større kortene.